Hej

Föräldrarna har en Miele diskmaskin ( osäker på exakt vilken modell som har automatisk lucköppning efter att programmet har gått klart.
Detta har funkat bra nu i 4 år men helt plötsligt så började lucköppningen bli lite väl våldsam. Tidigare har luckan långsamt öppnats men nu åker den upp med mer eller mindre en smäll.
Jag har hittat felet men jag förstår inte hur delarna har suttit ihop.
Alltså jag ser ju att vajern ser ut att ha gjort sitt ( delar av vajern har gått av och sitter som ett nystan just innan den går in i höljet) men sen förstår jag inte hur den vita delen samt fjädern har varit fäst.
PÅ bilden finns ju en grå avlång grå del som är den som dämpat öppningen av luckan men eftersom vajern gått sönder har nog den vita delen som hänger i fjädern gått sönder också och sen är frågan var fjädern skall vara fäst.

Har försökt googla men inte hittat någon bra bild eller video hur det ska vara anslutet.

Någon som har en bild hur det ska vara snlutet och ännu bättre om någon vet beställningsnummer på delen/delarna som behövs

Kan återkomma med modellnummer om det behövs ikväll

Interiör av Miele diskmaskin med synlig trasig vajer och komponenter som ska dämpa luckans öppning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Diskmaskinsmekanism med avsliten vajer och lösa komponenter, behov av reparation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

modellen heter G5610 SCU om det hjälper

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.