Jag tänkte ha microcement precis vid entren i hallen ca 2kvm.
Resterande golvet i huset blir vinylgolv 6mm och under den spånskiva 10mm Alltså totalt 16mm bygghöjd.
Under vinylgolv och spånskivorna på 10mm ligger golvvärme på spånskivor med värmespridningsplåtar.
Fick rekommendation för microcement att först lägga någon duk + armering på golvvärmeskivorna och sen avjämningsmassa på 30mm. På den microcement ca 2mm. Alltså blir bygghöjden 32mm mot golvets 16mm och höjdskillnaden blir 16mm. Blir inte så snyggt. Hur skulle ni andra gjort? För även om jag tar klinkers så blir ju höjdskillnaden stor. Vill helst ha samma höjd som övriga golvet.