Jag hade smällt dit en våtrumsremsa bara för att kudden skulle kännas skönare.DjuDju skrev:
Nu har vi kickat igång badrumsrenoveringen! Kan lägga upp lite bilder här då och då
Fråga först, jag tog bort fönsterfodret och såg att det just där inte fanns någon fuktspärr/skydd. Pratade med min lokala bygghandlare om detta och dom sa att det jag kunde strunta i att lägga våtrumsremsa (vilket jag ändå tror vore bra). Vad tror ni? Det är ca 1,5 m från duschen.
Tack, jag förstod faktiskt inte vad som hade slipats. Men tänkte att även om det bor en liten språkfascist i mig så kan det i det här fallet vara min brist på fackord som gjorde att jag inte förstod.CCPusher skrev:
Bevakar tråden då min gästtoalett med mintgrönt kakel på golvet skulle må bra av en uppfräschning. Microcement verkar kunna vara en lösning.
Följer med spänning.DjuDju skrev:
Vi har ett liknande badrum och har Microcement i tankarna.
Mest nyfiken är jag på om det på sikt är hållbart i dusch.
Japp, med tex en plejd dimmer.DjuDju skrev:
Blir förövrigt spännande att följa detta. Är riktigt sugen på att testa microcement
Du kan köra med en Plejd Krondimmer. Köp en Kronbrytare från Schnider samt 2st impulsfjäder dom du trycker bakom varje knapp på brytarens överkant.DjuDju skrev:
Precis, har kopplat in frugans morbror som är elektriker som får hjälpa ossNoodels skrev:
Du kan köra med en Plejd Krondimmer. Köp en Kronbrytare från Schnider samt 2st impulsfjäder dom du trycker bakom varje knapp på brytarens överkant.Bästa är ju om du känner en elektriker som du kan bjuda på en kall öl som hjälper dig med inkopplingen. Kan vara trixig. OCH glöm inte slå av strömmen till gruppen samt dubbelkolla för säkerhetsskull med hjälp av en faspenna att strömmen är verkligen av. Följer med spänning