DjuDju DjuDju skrev:
Nu är vi igång
följer!

• Gilla
DjuDju
  • Laddar…
Nu har vi slipat bort kakelboarden (fy vilket jobb!) och fått ut alla möbler. Ska täta alla hål och spackla ojämnheter innan första lagret av microcement.

• Rum under renovering med väggar delvis fjärlat från kakel och synliga spår av arbetet, tomma på möbler.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Helena.b och 4 till
  • Laddar…
Jag tycker det är skitsnyggt och älskar när folk lägger upp bilder och är engagerade och svarar på frågor.

Men, ordnazisten i mig bara måste... :rolleyes:
Det heter bård på svenska, board är något helt annat.

förlåt :oops:

• Gilla
  • Haha
Byggroda och 4 till
  • Laddar…
DjuDju DjuDju skrev:
Nu har vi kickat igång badrumsrenoveringen! Kan lägga upp lite bilder här då och då

Fråga först, jag tog bort fönsterfodret och såg att det just där inte fanns någon fuktspärr/skydd. Pratade med min lokala bygghandlare om detta och dom sa att det jag kunde strunta i att lägga våtrumsremsa (vilket jag ändå tror vore bra). Vad tror ni? Det är ca 1,5 m från duschen.
Jag hade smällt dit en våtrumsremsa bara för att kudden skulle kännas skönare. :geek:

• Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
DjuDju DjuDju skrev:
Nu är vi igång
:surprised:

• Gilla
DjuDju
  • Laddar…
H Hasselhagen skrev:
:surprised:
Följer händelseutvecklingen med spänning Lycka till!

• Gilla
DjuDju
  • Laddar…
Karlia
CCPusher CCPusher skrev:
Jag tycker det är skitsnyggt och älskar när folk lägger upp bilder och är engagerade och svarar på frågor.

Tack, jag förstod faktiskt inte vad som hade slipats. Men tänkte att även om det bor en liten språkfascist i mig så kan det i det här fallet vara min brist på fackord som gjorde att jag inte förstod.

Bevakar tråden då min gästtoalett med mintgrönt kakel på golvet skulle må bra av en uppfräschning. Microcement verkar kunna vara en lösning.

• Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
DjuDju DjuDju skrev:
Nu har vi slipat bort kakelboarden (fy vilket jobb!) och fått ut alla möbler. Ska täta alla hål och spackla ojämnheter innan första lagret av microcement.
Följer med spänning.
Vi har ett liknande badrum och har Microcement i tankarna.
Mest nyfiken är jag på om det på sikt är hållbart i dusch.

• Gilla
DjuDju
  • Laddar…
CCPusher CCPusher skrev:

Hahaha Tack!

CCPusher CCPusher skrev:
Jag hade smällt dit en våtrumsremsa bara för att kudden skulle kännas skönare. :geek:
Tack för tips. Köpte faktiskt med mig en våtrumsremsa och tänkte sätta dit den (just in case)...

Fundering! Tidigare har vi haft en infälld lampknapp åt vänster (spegelbelysning) och en utanpåliggande dimmer åt höger (takbelysning). Kan jag kombinera dessa två i en infälld kombinerad dubbelknapp?

• Hand håller gamla eluttag för infälld lampknapp och utanpåliggande dimmer mot vit vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
DjuDju DjuDju skrev:
Fundering! Tidigare har vi haft en infälld lampknapp åt vänster (spegelbelysning) och en utanpåliggande dimmer åt höger (takbelysning). Kan jag kombinera dessa två i en infälld kombinerad dubbelknapp?
Japp, med tex en plejd dimmer.
Blir förövrigt spännande att följa detta. Är riktigt sugen på att testa microcement (y)

• Gilla
DjuDju
  • Laddar…
J J-O skrev:
Japp, med tex en plejd dimmer.
Blir förövrigt spännande att följa detta. Är riktigt sugen på att testa microcement (y)
Tack för tips! Ska ordna det. Blir mycket snyggare än att ha en feting dimmer utanpå

• Gilla
Oxelö7
  • Laddar…
DjuDju DjuDju skrev:
Tack för tips! Ska ordna det. Blir mycket snyggare än att ha en feting dimmer utanpå
Du kan köra med en Plejd Krondimmer. Köp en Kronbrytare från Schnider samt 2st impulsfjäder dom du trycker bakom varje knapp på brytarens överkant. ;) Bästa är ju om du känner en elektriker som du kan bjuda på en kall öl som hjälper dig med inkopplingen. Kan vara trixig. OCH glöm inte slå av strömmen till gruppen samt dubbelkolla för säkerhetsskull med hjälp av en faspenna att strömmen är verkligen av. Följer med spänning

• Gilla
Filbert och 1 till
  • Laddar…
Noodels Noodels skrev:
Du kan köra med en Plejd Krondimmer. Köp en Kronbrytare från Schnider samt 2st impulsfjäder dom du trycker bakom varje knapp på brytarens överkant. ;) Bästa är ju om du känner en elektriker som du kan bjuda på en kall öl som hjälper dig med inkopplingen. Kan vara trixig. OCH glöm inte slå av strömmen till gruppen samt dubbelkolla för säkerhetsskull med hjälp av en faspenna att strömmen är verkligen av. Följer med spänning
Precis, har kopplat in frugans morbror som är elektriker som får hjälpa oss

• Gilla
Noodels
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.