Nu har du haft ditt fina badrum något år!
Är du fortfarande nöjd eller har det framkommit saker du idag skulle göra annorlunda?
Tror du microcementen tåls att ha i dusch utan badkar?

Martin Lennartsson Martin Lennartsson skrev:
Skulle det inte fungera att sätta mikrocement fram till/runt silramen. Ser inte problemet. Äe ju fall nu och blir väll fortf fall även när det ligger mikrocement på kaklet.
Rätta mig om jag har fel.
Tror och hoppas du har rätt, för det var så jag gjorde.

DjuDju DjuDju skrev:
Absolut, funderade bara om det blir alldeles för hög kant. Men antar att man kan ”spackla” en fasning med microcement. Funderade även om det skulle vara för Crazy att spackla fram till själva runda silen för att få ett renare intryck. Är det en jättedålig idé?
Jag slipade en fasning.

Vet inte hur bra det fäster på metall, men annars hade det varit en snygg lösning. Hör med tillverkaren om vidhäftningsförmågan på metall. Du kan ju alltid rugga den ordentligt innan.

DjuDju DjuDju skrev:
Hur fick du till belysningen under kommoden? Drog du fram el eller hade du det redan?
Drog ny el i väggen.

• Gilla
DjuDju
  • Laddar…
H Hasselhagen skrev:
Nu har du haft ditt fina badrum något år!
Är du fortfarande nöjd eller har det framkommit saker du idag skulle göra annorlunda?
Tror du microcementen tåls att ha i dusch utan badkar?
Tack, det är knappa 3 månader, men jag är fortfarande nöjd!
Kan inte komma på något jag hade velat göra annorlunda.
Det ska inte ska vara några problem alls, det spolas ganska mycket på väggarna hos oss och hittills har det inte lämnat några spår. Dubbelkolla med leverantören av microcementen, men jag har mycket svårt att se att det skulle vara något problem.

Min beställning från Festfloor skickades för en vecka sen och har börjat förbereda mig mentalt

Kikade igen på how-to videon på deras hemsida och blev lite fundersam kring reinforcement proceduren. Enligt videon drar han på ett lager och sen på med duken och sedan, ganska omgående, drar han på ett lager till (innan det har torkat). Sen så verkar han dra på ett lager till efter torkning reinforcement. Så, i princip 3 lager? Gjorde du på samma sätt?

• Gilla
Matte-wib och 1 till
  • Laddar…
DjuDju DjuDju skrev:
Min beställning från Festfloor skickades för en vecka sen och har börjat förbereda mig mentalt

Kikade igen på how-to videon på deras hemsida och blev lite fundersam kring reinforcement proceduren. Enligt videon drar han på ett lager och sen på med duken och sedan, ganska omgående, drar han på ett lager till (innan det har torkat). Sen så verkar han dra på ett lager till efter torkning reinforcement. Så, i princip 3 lager? Gjorde du på samma sätt?
Ja, precis så!

Det blev så snyggt så jag måste även ge mig på detta då jag är så trött på klinkers på golvet osv.
Vet att du förmodligen redan nämt detta men frågar igen, vilket färg valde du?

Gabbi79 Gabbi79 skrev:
Det blev så snyggt så jag måste även ge mig på detta då jag är så trött på klinkers på golvet osv.
Vet att du förmodligen redan nämt detta men frågar igen, vilket färg valde du?
Tack, vi valde färg FF7001 med matt sealer.

• Gilla
Amenlejteså
  • Laddar…
Tack för snabbt svar!
Trevlig söndag.

Hur lång leveranstid var det?

Vi valde FF6000 med Matt sealer. Kommer uppdatera här med bilder när vi kickar igång

• Gilla
Crasyman94
  • Laddar…
Nu har vi kickat igång badrumsrenoveringen! Kan lägga upp lite bilder här då och då

Fråga först, jag tog bort fönsterfodret och såg att det just där inte fanns någon fuktspärr/skydd. Pratade med min lokala bygghandlare om detta och dom sa att det jag kunde strunta i att lägga våtrumsremsa (vilket jag ändå tror vore bra). Vad tror ni? Det är ca 1,5 m från duschen.

• Avlägsnat fönsterfoder i badrum visar vägg utan fuktspärr, ca 1,5 m från duschområdet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad kostade allt, någon (DjuDju?) beställde väl nyss för 30kvm?

• Gilla
Fredrik K
  • Laddar…
nino nino skrev:
Vad kostade allt, någon (DjuDju?) beställde väl nyss för 30kvm?
Microcementen kostade 7200 kr inklusive frakten (150 EUR).

Vi räknar med att lägga ca 35 000 kr för hela badrumsrenoveringen (microcement + nya möbler + verktyg)

Nu är vi igång

• Renoveringsprojektets start i ett badrum med vita kakelväggar, smutsig tvättställ och toalett, byggdamm och verktyg på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
Helena.b och 17 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.