Nu har du haft ditt fina badrum något år!
Är du fortfarande nöjd eller har det framkommit saker du idag skulle göra annorlunda?
Tror du microcementen tåls att ha i dusch utan badkar?
Är du fortfarande nöjd eller har det framkommit saker du idag skulle göra annorlunda?
Tror du microcementen tåls att ha i dusch utan badkar?
Jag slipade en fasning.DjuDju skrev:
Vet inte hur bra det fäster på metall, men annars hade det varit en snygg lösning. Hör med tillverkaren om vidhäftningsförmågan på metall. Du kan ju alltid rugga den ordentligt innan.
Tack, det är knappa 3 månader, men jag är fortfarande nöjd!H Hasselhagen skrev:
Kan inte komma på något jag hade velat göra annorlunda.
Det ska inte ska vara några problem alls, det spolas ganska mycket på väggarna hos oss och hittills har det inte lämnat några spår. Dubbelkolla med leverantören av microcementen, men jag har mycket svårt att se att det skulle vara något problem.
Min beställning från Festfloor skickades för en vecka sen och har börjat förbereda mig mentalt
Kikade igen på how-to videon på deras hemsida och blev lite fundersam kring reinforcement proceduren. Enligt videon drar han på ett lager och sen på med duken och sedan, ganska omgående, drar han på ett lager till (innan det har torkat). Sen så verkar han dra på ett lager till efter torkning reinforcement. Så, i princip 3 lager? Gjorde du på samma sätt?
Kikade igen på how-to videon på deras hemsida och blev lite fundersam kring reinforcement proceduren. Enligt videon drar han på ett lager och sen på med duken och sedan, ganska omgående, drar han på ett lager till (innan det har torkat). Sen så verkar han dra på ett lager till efter torkning reinforcement. Så, i princip 3 lager? Gjorde du på samma sätt?
Ja, precis så!DjuDju skrev:
Min beställning från Festfloor skickades för en vecka sen och har börjat förbereda mig mentalt
Nu har vi kickat igång badrumsrenoveringen! Kan lägga upp lite bilder här då och då
Fråga först, jag tog bort fönsterfodret och såg att det just där inte fanns någon fuktspärr/skydd. Pratade med min lokala bygghandlare om detta och dom sa att det jag kunde strunta i att lägga våtrumsremsa (vilket jag ändå tror vore bra). Vad tror ni? Det är ca 1,5 m från duschen.
Fråga först, jag tog bort fönsterfodret och såg att det just där inte fanns någon fuktspärr/skydd. Pratade med min lokala bygghandlare om detta och dom sa att det jag kunde strunta i att lägga våtrumsremsa (vilket jag ändå tror vore bra). Vad tror ni? Det är ca 1,5 m från duschen.