UPPDATERING:
Nu är det löst. Kapade ringen som är mot väggen och petade in resten i väggen. Kollade därefter hur lång bit det var tomt och hål. Det var tillräckligt långt för att använda en kortare expander. Stoppade in en ny hylsa och klämde ihop specialverktyget EN GÅNG.
Därefter sköt jag möbeln som ska barnsäkras mot väggen och skruvade åt den tillhörande skruven länge. Till slut tog det stopp./.
Låter inlägget vara kvar.
”Hej, vad är det som felar när skruven tillhörande metallexpander inte tar. Den snurrar runt runt runt.
Jag har använt specialtång”.
I ”värsta” fall får jag ta ut det hela och prova igen men det är steg 2.
SÖKORD: Gips Gipsvägg Expander Plugg Metallexpander Molly Mollyplugg
Nu är det löst. Kapade ringen som är mot väggen och petade in resten i väggen. Kollade därefter hur lång bit det var tomt och hål. Det var tillräckligt långt för att använda en kortare expander. Stoppade in en ny hylsa och klämde ihop specialverktyget EN GÅNG.
Därefter sköt jag möbeln som ska barnsäkras mot väggen och skruvade åt den tillhörande skruven länge. Till slut tog det stopp./.
Låter inlägget vara kvar.
”Hej, vad är det som felar när skruven tillhörande metallexpander inte tar. Den snurrar runt runt runt.
Jag har använt specialtång”.
I ”värsta” fall får jag ta ut det hela och prova igen men det är steg 2.
SÖKORD: Gips Gipsvägg Expander Plugg Metallexpander Molly Mollyplugg
Redigerat:
Diversearbetare
· Göteborg
· 10 695 inlägg
Det som kan hända är att gängbrickan på toppen släpper från svetsen. Oftast om man slår in expandern med skruven i. Det skall göras med skruven borttagen för att slippa det problemet. Bara att såga av den och montera en ny.
Kollar bara en grej, vissa missar detta. Men du har väl öppnat mollyn först och sen satt upp vad du nu ska sätta upp? Händer att vissa tror att själva ”paraplyfunktionen” ska hända i samband med att man monterar det som ska upp.
Diversearbetare
· Göteborg
· 10 695 inlägg
Diversearbetare
· Göteborg
· 10 695 inlägg
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Eldosa sned - uttag fäster inte
El -
Kullrig träskruv 4,0x20 mm fäster inte i obehandlad panel 22 mm.
Byggmaterial & Byggteknik -
sladdarna fäster inte i min Schneider renova-strömbrytare
El -
Hur fäster jag parasollet i gjutna plinten? Andra försöket
Byggmaterial & Byggteknik -
Färgen fäster inte på fogen
Färg, Måla & Tapetsera