Kanske kunde vara kul med att posta galna projekt.

Jag kan inleda med att vi dagen innan julafton för ett antal år sedan tyckte det kunde vara en bra ide att tapetsera om i vardagsrummet. Tja varför inte?

Grejen visade sig vara att det var gammal 70-tals stråtapet på en stor del så det fick bredspacklas, slipas osv ja ni vet.

Men tammej fan på något märkligt vis lyckades vi få allt i ordning inför när gästerna anlände. Minns att vi hade stor nytta av snabbepoxy av den typen som man kan handslipa ungeför som spackel bara att det tar typ några minuter bara, att härda detta var vid vägguttag osv.

Det var ett mirakel och jag kan garantera att dylikt kommer vi inte att göra igen, någonsin. En smula för stressigt, men visst det var mycket effektivt :)
__

PS. Tapeterna sitter där fortsatt än idag, blev bra. Kanske vi sätter en trevlig fondvägg inför nästa jul, kanske inte på "lillejuafton" då...
 
Redigerat:
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
4774
Själv stod jag på min födelsedag och målade om sovrummet 10 minuter innan gästerna kom iklädd finkläder och festfixad och hade som tur var redan maten i ugnen, bordet dukat och fördrinken på kylning. Det bästa var att ingen i min familj kan hålla tiden så den gamla akademiska kvarten var just vad jag behövde för att ställa möblerna på plats 😄. Inget jag kommer göra om heller.
 
  • Gilla
Harald Blåtumme och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.