Svärfar fortsätter rensa sina bodar, och han hittar en, i mitt tycke otroligt vacker såg. Helt oanvänd och i originalförpackning. Han trodde att den var en bit över 30 år. Men mer minns han inte.

Någon som vet lite mer?

bb201271447PMb8ec.jpg

Det verkar vara ngn typ av replica av
gamla tiders Sandviksåg. Jag har några som är betydligt äldre men med samma typ av handtag. De har
mkt patina men är i gott skick. Väl omhändertagna av dess förre ägare-min farfar som var snickare hela sitt yrkesverksamma liv.

Har en sådan (fast gammal och sliten). Det är en jubileums utgåva av något slag. Standard sågblad med härdade tänder (går ej att slipa) + lite snirklig text på tryckt på bladet och ett fint handtag. Fick den på köpet när jag köpte en riktig gammal Sandvik - med svart bakelit handtag och bladet som går att slipa.

Woodchuck

Jag har två ryggsågar från den jubileumsutgåvan. De har inte härdade tänder. Och är riktigt fina sågar.

OK. Den jag fick har härdade tänder, men det kanske inte är orginalbladet (skruvarna i handtaget är i alla fall inte orginal - åtminstne en av dem är en vanlig M6 el dyl). TS kan ju lätt avgöra om det är härdade tänder genom att titta efter. Najs om det inte är härdade tänder.

/woodchuck

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.