Köpte två takhuvar "Takhuv 125/160 isolerad svart" och monterade på mitt nybygge. En för avluft ftx och en för spisfläkten. Nu när det regnade igår märkte jag att det droppade in vatten genom spiroröret i den ena huven.
I och med att jag monterat båda själv så tänker jag att det inte är något fel i utförandet vilket följt anvisningarna, jag har monterat 3 huvar vid tidigare tillfälle så jag borde vet vad jag gör. Den som det inte droppar in vatten i ligger dessutom mer väderutsatt än den där det läcker.
Någon som har en idé om vad som kan vara fel? Funderar på att byta till benders takhuv istället. Med deras design ser det ut som det är omöjligt att det ska komma in vatten hur mycket det än blåser.
Men om jag byter den ena borde jag inte byta den andra med i så fall?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
I och med att jag monterat båda själv så tänker jag att det inte är något fel i utförandet vilket följt anvisningarna, jag har monterat 3 huvar vid tidigare tillfälle så jag borde vet vad jag gör. Den som det inte droppar in vatten i ligger dessutom mer väderutsatt än den där det läcker.
Någon som har en idé om vad som kan vara fel? Funderar på att byta till benders takhuv istället. Med deras design ser det ut som det är omöjligt att det ska komma in vatten hur mycket det än blåser.
Logga in
Skapa konto
Men om jag byter den ena borde jag inte byta den andra med i så fall?
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Linda på lite hushållspapper på utsida rör så har du snart svaret på om det läcker eller om det är kondens från insida rör.
Det är köksfläktens rör men fläkten är inte inkopplad än bara röret. Det finns inget kök än. Ingen ftx heller.useless skrev:
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden