C
Jag har en cirka 10 år gammal slambrunn där det funnits en egendomlig konstruktion till fack för slamavskiljning...Brunnen är av betong konstruktionen för slamavskiljningen var av plast med" vida rör" i rör med ett lock i brunnen med tre stora hål, det där fungerade naturligtvis inte....slamflyckt ett antal gånger... Hur bygger jag väggar i brunnen så att jag får en vanlig trekammarbrunn... Jag vet hur det skall se ut,vad jag vill veta är hur bygger jag den....Av vilket material...Jag vill inte gjuta nere i brunnen... O inte skruva i betongväggarna....

Finns det kanske färdiga lösningar att köpa till detta?

Claes Sörmland
Förr höll man på med inneväggar av trä i slamavskiljare. Så länge de ligger under vatten under syrefattiga förhållanden så ruttnar de inte. Men trä flyter de första månaderna. Numera finns ju mineraliska skivor som används i våtrum. Mura i tunna lecablock?

Juridiskt: Ändring av slamavskiljaren kräver ett nytt avloppstillstånd hos kommunen om WC är anslutet. Är det ett BDT-avlopp så krävs en anmälan till kommunen. Oavsett så kommer de med alla sannolikhet att sätta stopp för ditt hemmabygge. De lär inte släppa igenom annat än en prestandadeklarerad produkt som är certifierad.

• Gilla
larsson r och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.