Medlem
· VästraGötaland
· 20 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej!
Längs ena sidan på fasaden har vi mellanrum "glipor". Vi undrar.
1. Är det tänkt att det ska vara så, jag antar att det är till för att det ska ventilera?
2. Vi vet att det kommit in myror den vägen till sovrummen, ska man fylla i det med murbruk eller hur stoppar man myror och dylikt från att komma in där? Det är trä bakom.
3. Ska man vara orolig för att fukt kommer in där?
Huset är byggt på 60-talet.
Tack för svar.
Medlem
· VästraGötaland
· 20 inlägg
Tack för svar. Kan fixa Myrr till våren.
SBH, vet du vad det kallas för eller var man får tag på "färdig lösning".
SBH, vet du vad det kallas för eller var man får tag på "färdig lösning".
Det är för ventilationen.. vi hade insektsnät instoppade i våra "hål".. funkar ju kanske inte åt små myror, men hjälper kanske mot en del annat.. däremot kan man ju fundera på hur myrorna kommer in i huset??
Att de kryper in i luftspalten är ju en sak, men någonstans har ni ju tydligen fri passage in?.. glipor vid golv/lister? (köp latexfog typ och täta).. man brukar ju kunna se var de kommer in iaf.. kolla vad som behövs göras just där
Lycka till,
MVH Sandra
Att de kryper in i luftspalten är ju en sak, men någonstans har ni ju tydligen fri passage in?.. glipor vid golv/lister? (köp latexfog typ och täta).. man brukar ju kunna se var de kommer in iaf.. kolla vad som behövs göras just där
Lycka till,
MVH Sandra
Produkter som diskuteras: "insektsnät"
Aluminiumduk för insekter Jowema
Skydd för t.ex insekter och möss
104 kr inkl moms
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
