Detta var för ca. 1,5 år sedan. Men vi plockade ut det som vi ansåg var det som vi hade beställt/köpt (var kanske för snäll vid sorteringen). Resterna fick de komma och hämta samt ersätta med nytt trallvirke. Som jag kanske också skulle sorterat och returnerat en del var gränsfall, men det var bättre än första sändningen.

• Gilla
camaro1969
  • Laddar…
S
roli skrev:
Ihop plockade paket från brädgården är heller ingen hit. Vi köpte lite dyrare trallvirke från en "trävarufirma", ej att förväxlas med typ Byggmax och Bauhaus, för att få lite bättre kvalitet. Valde dessutom en av deras dyrare varianter. Men det verkar som om de skickar "skiten" när det är en privat person som kommer och beställer. Inne i bunten låg det klämskadat virke från tidigare buntningar, ett antal brädor hade betongspill på sig mm mm. Kändes som om vi hade fått en hel del virke som tidigare skickats tillbaka från andra byggen. Men överst och ytterst låg det fina brädor........
är ju det att personal står inte och sorterar ut virke. beställar regler per styck/meter så får man ju många bananer

SBH skrev:
är ju det att personal står inte och sorterar ut virke. beställar regler per styck/meter så får man ju många bananer
fast här är det ju ganska tydligt att de "återanvänt" virke som andra ratat... och försökt skickat med det i ett paket...

S
camaro1969 skrev:
fast här är det ju ganska tydligt att de "återanvänt" virke som andra ratat... och försökt skickat med det i ett paket...
"Ihop plockade paket från brädgården är heller ingen hit"
personal som satt ihop paketet

nu ligger 2 provbitar i vatten från 2 olika plankor.

båda var rätt nära 145mm bredd när jag tog de överst från paketet, stämmer alltså bra med vad den ska vara.

i eftermiddag har provbitarna legat 1 dygn på botten i en vattenhink. är det tillräckligt lång tid för att de ska ha svällt?

ponera att det skiljer 4mm när jag tar upp dem ur hinken, vad blir då rätt mått för mig?

Jag köpte bra trall av högre kvalitet, försökte trycka ihop brädorna för jag upplevde att det var rätt fuktigt. I vintras var det nästa inga springor alls men nu är det c:a 4 mm, skulle inte vilja ha större faktiskt, värsta som finns med 1 cm mellan brädorna.

La med större mellanrum tre sista brädorna närmast huset, så där är det rejäla springor.

Trall med varierande springor mellan brädorna, närmare huset större mellanrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

men hur blöt var den?

Ingen aning. Varierade i högen dessutom...

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.