4 808 läst ·
3 svar
5k läst
3 svar
Mellan poolduk och markisolering???
Hej!
Är precis i fart med att sätta ihop en nyinhandlad ovanmarkpool. Har tänkt lägga markisolering under som jag sedan lägger markduk ovanpå för att till slut fylla på med sand innan jag börjar monteringen av poolen.
Problemet är att om man hoppar eller sätter ned någonting hårt så kan det bli gropar i markisoleringen och jag skulle vilja lägga någonting åldersbeständigt (typ spånskiva) mellan markisoleringen och innan man lägger på sanden. På byggvaruhandeln rekommenderade de byggplywood, men det kostar ca 450 kr/skiva. Är det någon som har någon billigare/bättre lösning.
Tack på förhand.
/Ola ???
Är precis i fart med att sätta ihop en nyinhandlad ovanmarkpool. Har tänkt lägga markisolering under som jag sedan lägger markduk ovanpå för att till slut fylla på med sand innan jag börjar monteringen av poolen.
Problemet är att om man hoppar eller sätter ned någonting hårt så kan det bli gropar i markisoleringen och jag skulle vilja lägga någonting åldersbeständigt (typ spånskiva) mellan markisoleringen och innan man lägger på sanden. På byggvaruhandeln rekommenderade de byggplywood, men det kostar ca 450 kr/skiva. Är det någon som har någon billigare/bättre lösning.
Tack på förhand.
/Ola ???
Vår pool är nu inne på 5:e säsongen och där har det stundtals gått livat till. Barnen förståss :
8)
Vi la bara åldersbeständig byggplast direkt på markisoleringen (70 mm).
Har hittat några bilder från vårt poolbygge:
http://www.krobykvarn.se/byggahus/pool.htm
Vi la bara åldersbeständig byggplast direkt på markisoleringen (70 mm).
Har hittat några bilder från vårt poolbygge:
http://www.krobykvarn.se/byggahus/pool.htm
Hej Snickar Pelle!
Använde ni er av den blå varianten av markisolering (den som är något hårdare), eller var det vanlig vit markisolering?
Utifrån bilderna från ert bygge verkar det som ni inte hade någon sand under "mitten" av poolen, utan enbart som en kant. Räcker det?
Annars, är det någon som tror att det skulle räcka med tunn industriboard eller något liknande?
Använde ni er av den blå varianten av markisolering (den som är något hårdare), eller var det vanlig vit markisolering?
Utifrån bilderna från ert bygge verkar det som ni inte hade någon sand under "mitten" av poolen, utan enbart som en kant. Räcker det?
Annars, är det någon som tror att det skulle räcka med tunn industriboard eller något liknande?
Vi använde vanlig standard markisolering.
Bara sand runt kanterna.
Vi har inte haft några problem under de 5 badsäsongerna.
Har även bekanta med samma montaglösning som oss och mig veterligen så har det funkat bra för dom oxå.
Nu vet jag ju inte vad du menar med "...något hårt" men jag skulle avråda från detta 8). Poolduken är den svagaste länken. Ett råd: Förbjud barn (& vuxna) att använda simfötter i poolen. Funkar som knivar mot poolduken :-/
Bara sand runt kanterna.
Vi har inte haft några problem under de 5 badsäsongerna.
Har även bekanta med samma montaglösning som oss och mig veterligen så har det funkat bra för dom oxå.
Nu vet jag ju inte vad du menar med "...något hårt" men jag skulle avråda från detta 8). Poolduken är den svagaste länken. Ett råd: Förbjud barn (& vuxna) att använda simfötter i poolen. Funkar som knivar mot poolduken :-/
Klicka här för att svara