4 750 läst ·
6 svar
5k läst
6 svar
Mekanisk frånluft, alltid på?
Har nyligen köpt ett hus byggt -78 som har mekanisk frånluft med kontroll via köksfläkten. Nu är det så att denna fläkt alltid verkar gå, och det enda jag kan göra själv är att ha den i läge 1 eller läge 2. Det störiga är att våra annars underbara övervåning fylls av vibrationsljud av denna fläkt när den går i ett visst varvtal. Undrar om det skall gå att slå av dessa eller om de alltid skall gå?
Vår Alliance, Cylinda Nova, verkar inte gå att stänga av helt. Kollade med ett papper vid våra två toaletter så sugs det fast omgående vid ventilationsrören. Känns lagom skoj att så mycket värme skall sugas ut helt i onödan. Någon som vet hur man kan tänkas slå av den när man ej badar eller liknande utan att förstöra grejerna? Nån som vet en bra ventilationsfirma i Göteborg?
Tack för snabb respons!
Tack för snabb respons!
Produkter som diskuteras: "Fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Nej, jag vill inte nödvändigtvis slå av den helt, men nu suger den för mycket tycker jag. Har just nu ganska dåligt med tillförseln av luft i huset (bara självdrag) så där behövs inget göras....=) Något att ta tag i så fort det går!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden