Hej!

Har möjlighet att buda på denna rikt och planhyvel från Meec. Ser ut att va i rätt bra skick och stabil men hittar INGEN info om hyveln. Ser ganska lik ut holzmannhyveln som inte verkar fått superbt betyg. Dock för 5000 kanske det funkar skapligt? Planerar att snickra möbler

någon som vet mer?

• Specifikationsetikett för Meec 10" planhyvel och tjocklekshyvel med tekniska detaljer som spänning och motoreffekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grön och grå Meec rikt och planhyvel i verkstadsmiljö, ser stabil ut och är placerad på pall.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej!
Att ”snickra möbler” är ju ett ganska vitt begrepp
Vad för slags möbler? Vilka träslag? Hobby eller kommersiellt?
Spontant är kanske 25 cm i hyvelbredd inte jättemycket, men det beror såklart på vad som ska köras igenom den?
Är utgångsbudet 5000? För drar priset iväg mer än det så hade jag nog avvaktat & kanske sparat lite mer pengar för att kunna gå upp lite i kvalite & storlek. Utan att ha personlig erfarenhet av den hyveln så är ju Meec inte för mig synonymt med robust kvalitet…

• Gilla
Ibrakadaboom
  • Laddar…
På den enda auktion jag hittar ligger högsta budet på 4900, så även om det går att få den för 5000, så tillkommer både moms och avgifter. Det är klart högre än samma maskin gått får på auktioner de senaste åren.

Oavsett priset så är det intressant att veta kraven och vilken typ av möbler som är tänkt. Rustika furumöbler för uterummet eller ekmöbler för vardagsrummet? För det senare skulle jag klart hellre letat efter något annat.

Hep Hep skrev:
På den enda auktion jag hittar ligger högsta budet på 4900, så även om det går att få den för 5000, så tillkommer både moms och avgifter. Det är klart högre än samma maskin gått får på auktioner de senaste åren.

Oavsett priset så är det intressant att veta kraven och vilken typ av möbler som är tänkt. Rustika furumöbler för uterummet eller ekmöbler för vardagsrummet? För det senare skulle jag klart hellre letat efter något annat.
Tack för svar. Det gäller det senare, blir att leta vidare då!

R Rosendals design skrev:
Hej!
Att ”snickra möbler” är ju ett ganska vitt begrepp
Vad för slags möbler? Vilka träslag? Hobby eller kommersiellt?
Spontant är kanske 25 cm i hyvelbredd inte jättemycket, men det beror såklart på vad som ska köras igenom den?
Är utgångsbudet 5000? För drar priset iväg mer än det så hade jag nog avvaktat & kanske sparat lite mer pengar för att kunna gå upp lite i kvalite & storlek. Utan att ha personlig erfarenhet av den hyveln så är ju Meec inte för mig synonymt med robust kvalitet…
det är hobby men tanken är finsnickeri med ädelträ av olika slag. Får leta vidare….

• Gilla
Rosendals design
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.