Jag har läst en hel del inlägg o det här forumet om konflikter som förstör folks liv och som skulle kunnat lösas om på två olika enkla sätt:

1. En av parterna får reglerna förklarade för sig av en utomstående person.

2. Parterna bara helt enkelt pratar med varandra på ett civiliserat sätt.

Jag tänker att nästan alla här är medlemmar i Villaägarnas riksförbund? De tillhandahåller ju en massa tjänster. Skulle inte vi som medlemmar kunna förmedla till dem på något sätt att vi vill att de tar en del av sina pengar och inrättar en medlartjänst som man kan anlita som medlem?

Skulle inte det vara fruktbart för alla? En slags försäkring mot galna grannar?
 
P PlankhusNiklas skrev:
Skulle inte det vara fruktbart för alla? En slags försäkring mot galna grannar?
Ja, det är ju en vacker tanke!
Men om det är jag själv som är den "galna grannen" kanske det inte funkar för mig.

Och nej, vi är nog många, speciellt rättshaverister, som inte är medlemmar där.
 
Staffans2000
Redan på punkt 2. Kommer idén att haverera.
-skall jag prata med den idioten? Aldrig i livet!

Staffan

Icke medlem.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.