1 169 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Medlare vid grannosämja
Renoverare
· Värmdö
· 13 inlägg
Jag har läst en hel del inlägg o det här forumet om konflikter som förstör folks liv och som skulle kunnat lösas om på två olika enkla sätt:
1. En av parterna får reglerna förklarade för sig av en utomstående person.
2. Parterna bara helt enkelt pratar med varandra på ett civiliserat sätt.
Jag tänker att nästan alla här är medlemmar i Villaägarnas riksförbund? De tillhandahåller ju en massa tjänster. Skulle inte vi som medlemmar kunna förmedla till dem på något sätt att vi vill att de tar en del av sina pengar och inrättar en medlartjänst som man kan anlita som medlem?
Skulle inte det vara fruktbart för alla? En slags försäkring mot galna grannar?
1. En av parterna får reglerna förklarade för sig av en utomstående person.
2. Parterna bara helt enkelt pratar med varandra på ett civiliserat sätt.
Jag tänker att nästan alla här är medlemmar i Villaägarnas riksförbund? De tillhandahåller ju en massa tjänster. Skulle inte vi som medlemmar kunna förmedla till dem på något sätt att vi vill att de tar en del av sina pengar och inrättar en medlartjänst som man kan anlita som medlem?
Skulle inte det vara fruktbart för alla? En slags försäkring mot galna grannar?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Klicka här för att svara
