Hej,
Har ett Garo skåp enligt bild.
Har köpt in Schneiders RJ45.
Men... det är något som inte stämmer när jag kopplar kabeln på RJ45an och ska sätta in den i "hålet" på plåten så sitter den löst...
Har jag köpt fel RJ45or eller vad är det frågan om?...
Någon som kan vägleda mig?
 
  • Garo elskåp med lösa kablar och eluttag, kablar märkta "rum", problem vid anslutning av RJ45 på grund av dålig passform i plåthål.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du måste koppla honkontakter och klicka in dem i respektive hål till höger
 
DenGode DenGode skrev:
Du måste koppla honkontakter och klicka in dem i respektive hål till höger
Har du länk? Finns det köpa på Hornbach, Bauhaus eller liknande?
Som sagt köpt Rj45 Schneider Keystone så som Garo skriver men funkar ej...
 
Vad på bilden visar vad som är fel? ser inga kontakter hona/hane RJ45
 
Sån här har jag....
 
  • Schneider Electric Actassi S-One nätverksuttag, kategori 6 UTP, visas i närbild.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J Johan456 skrev:
Du har köpt såna här:
[länk]

Men dom fastnar inte. Du behöver såna här för att dom ska sitta fast i ”hålet”
[länk]

En per RJ45/modularuttag.
Är du säker på denna?
Framgår inte att det är en Keystone adapter

Jag hade lämnat tillbaka lexcom jacken och köpt Keystone
 
Ok, så det jag behöver är att köpa RJ45 som är keystone så kommer de fastna i hålen?
 
Skogspromenix Skogspromenix skrev:
Är du säker på denna?
Framgår inte att det är en Keystone adapter

Jag hade lämnat tillbaka lexcom jacken och köpt Keystone
Fyrkantshålen är standard. Montageramen passar i dessa, det står i beskrivningen. Det var några år sedan jag jobbade med sånt men hur skulle det annars vara?
 
Ossian K Olsson
H Harey skrev:
Ok, så det jag behöver är att köpa RJ45 som är keystone så kommer de fastna i hålen?
Eftersom det inte står uttrycklingen Keystone på uttagen så kan det vara fel.

Men, jag hade själv bekymmer. Men det visade sig att jag inte tryckt till de ordentligt i keystonehålen bara. Alltså verkligen tryckt till tills man hör ett klick.

Sen kan det vara så att det är lite glapp ändå beroende på hur väl plåten utförd.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.