C
Har spånplatta på väggarna i hela huset. I några rum har jag Brandéns pärlsponts mdf,JÄTTESNYGGT! Att måla resterande spånplatteväggar blir inte snyggt....inte ens efter bredspackling.... Jag vill inte sätta upp gipsskivor...... jag vill bara inte ha gipsskivor... Vad tror Ni om att sätta upp vanliga 6-8 mm mdf skivor (de är inte fasade), limma dem med PL 600 och sätta dem kant mot kant o spackla skarven kan det bli slätt o fint? Eller borde jag kanske klyva ut en tunn mdf bit som mellanlägg mellan skivorna o ha en synlig skarv, Jag menar att jag tar en mdf skiva,de är 120 breda,lägger i en smal bit ,säg 5 cm bred o sedan sätter dit nästa skiva...Kan de va nåt? Eller,eller? Tips o ideer mottages tacksamt....Med återställaren eller motsvarande tycker jag att jag får för grov struktur på väggen och jag vill ha en slät yta...

carra

tänk på att dom ska grundas ett par gånger och sen målas . dom är ju också bara 2400 långa och då får du skarv om du har 2500 eller mer . det kan man lösa med en väldigt hög golv sockel eller taklist av något slag ..

om du vill ha slätta väggar så är gips det bästa men då måste man ju spackla mm. (jeg vet att du sa att du inte ville ha gips men du sa inte varför)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.