Kilensnickare skrev:
På IKEA... Tål att tänkas på, men kör inte de spånskivor i det mesta? Är det garderobsdörrar eller liknande som du hittat?
Ingen aning vad det är till egentligen, det mesta är väl nån sorts dörrar ja. Idag släpade jag hem en 16mm vitlackad mdf skiva, 40*240cm, 49:-

Provade att köra dammsugaren genom men den verkade helt tät. Hade dock inga Festool papper att prova med.

Ola C skrev:
Ingen aning vad det är till egentligen, det mesta är väl nån sorts dörrar ja. Idag släpade jag hem en 16mm vitlackad mdf skiva, 40*240cm, 49:-

Provade att köra dammsugaren genom men den verkade helt tät. Hade dock inga Festool papper att prova med.
Menar du att de säljer rena skivor? Du måste inte slakta en möbel för att komma åt den?

vectrex skrev:
Menar du att de säljer rena skivor? Du måste inte slakta en möbel för att komma åt den?
De brukar ha en del av fyndhörnan med överblivna luckor och dörrar. De kan man köpa utan resten av möbeln.

Min gissning är att det skulle räcka med att dra över ett lager Osmo hårdvaxolja eller liknande för att få det tätt. Shellack skulle definitivt försegla.

Jag har använt vanligt vitlim utspätt med vatten till försegling. Billigt, bra och finns hemma.

Vad säger era fruar när ni står och suger på träbitar för att kolla om detta stämmer?
:D

• Gilla
  • Haha
corre och 3 till
  • Laddar…
Gallahad skrev:
Vad säger era fruar när ni står och suger på träbitar för att kolla om detta stämmer?
Nu förstår jag inte alls vad du menar. Skulle det vara utanför normen att göra den typen av experiment? ;)

Nu är jag visserligen en konservativ herre i en tid där normbrytande beteende är normen (ironiskt nog), men jag skulle nog hävda att det är något udda beteende..

Gallahad skrev:
De kanske blir lite avis

Någon måste bli kränkt, annars är vi helt passé

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.