F fsn skrev:
Var detta mitt/slutet av juli så är tillväxten för dålig. Detta skall du göra andra halvan av Maj. Vissa ogräs är rövigare att rå på än andra. Jag har punktbehandlat 15 gånger… minst. Inget gräs har dött för mig.
Det går fint nu också, men det ska göras när gräset är grönt och växer till.

F
lilytwig lilytwig skrev:
Det går fint nu också, men det ska göras när gräset är grönt och växer till.
Det är generellt så att de varma veckorna i slutet av Juli och åtminstone en vecka i Augusti så är tillväxten väldig begränsad mot tex innan midsommar. Mät själv så ser du.

F fsn skrev:
Det är generellt så att de varma veckorna i slutet av Juli och åtminstone en vecka i Augusti så är tillväxten väldig begränsad mot tex innan midsommar. Mät själv så ser du.
Jo, precis. Inte samma effekt nu som i Maj

V Vasken skrev:
Behandlade punktvis vissa delar av gräsmattan med Dicotex. Allt, inklusive gräset, stendog. Dock hade jag antagligen starkare dos än angivet. Även om Dicotex inte skall döda gräs antar jag att den ändå kan göra det om koncentrationen är för hög?

(eller har jag varit full och blandat med glyfosatflaskan...🤔)
0.5dl per 5 liter vatten ska du blanda Dicotex. Spraya först en gång ( punkbespruta ) sedan gör du om det efter två veckor igen. Se bilden nedan. Det var fullt med ogräs i början på sommaren…

• Grön gräsmatta i trädgård med häck och hus i bakgrunden, välvårdat område efter ogräsbehandling.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
vanpire och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.