hej tog in ett företag för ett år sedan som skulle lägga in plastmatta i mitt bastubygge, företaget tog jobbet och vi kom överense om pris , sedan när jobbet var klart hörde en annan mattläggare av sig som har eget företag som sa att nu är jag klar med jobbet, då har företaget jag kontakta tagit in ett annat företag och fakturerat Sins emellan varann, oavsett så fick jag betala företaget som jag kom överense med. Nu ett år senare så märker jag att det är fel på jobbet och vill reklamera det, men då har företaget satts i konkurs.
Kan jag kräva han som gjort jobbet på detta?
Jag ringde upp han som la in mattan och han sa att tyvärr garantin går på företaget du har betalat fakturan till. snackade han bara bort mig eller har han fel?
Med vänlig hälsning,