Bygger ett vedskjul och tänkte lägga plåttak (tegelrött med imitation av kupor). Taket består av två råspontsluckor är 2400 mm (brett) x 1000 mm (djupt).

Plannja har plåtar som är 1000 mm breda och 600 mm djupa, vilka passar osedvanligt uselt på takmåttet...om jag inte skulle lägga pannorna på tvärsen. :D

Finns det andra leverantörer eller kan man enkelt beställa en färdigklippt plåt någonstans? Har testat att googla runt men jag hamnar på Plannja mest hela tiden...

Om jag förstår dej rätt vill du måttbeställa plåt så det stämmer på bredden? OM så så går det inte bara längden man kan måttbeställa.

Antingen eller. Har nu köpt 3,6 m2 av Plannjas plåtar nu. För att täcka 2,4 m2 tak. Om jag inte får någon brilliant idé innan helgen så kommer jag att lägga eländet omlott för jag orkar banne mig inte ställa mig och klippa....

S
lundq skrev:
Antingen eller. Har nu köpt 3,6 m2 av Plannjas plåtar nu. För att täcka 2,4 m2 tak. Om jag inte får någon brilliant idé innan helgen så kommer jag att lägga eländet omlott för jag orkar banne mig inte ställa mig och klippa....
lägger man plåttak får man var beredd på att "kapa"

Det är väl arbetet i förhållande till ytan som gör mig lite trött.

S
finns ju nibbler.
och så finns ju dom tar sticksåg

Köpte plåtar från Armat (originaltaket) hos XL Bygg. Var bara att lämna in mått på taket så fick jag plåtar i rätt längder från tillverkaren. Custom-made typ =)

lundq skrev:
Har du bara en bra plåtsax så har du ju klippt plåten på några minuter, en ganska liten tidsåtgång om man räknar hur lång tid allt annat tar.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.