Hej
Min matta har släppt från golvbrunnen, Anticimex har fuktmätit och det råder hög fuktighet i området kring brunnen.
Klämringen har ochså lossnat och verkar inte att få dit igen, det jag undrar över är att om inte brunnen ligger väldigt långt ner, verkar som att det från början måste ha varit väldigt svårt att vika ner mattan på rätt sätt.
Badrummet är cirka 25 år gammalt.
Min matta har släppt från golvbrunnen, Anticimex har fuktmätit och det råder hög fuktighet i området kring brunnen.
Klämringen har ochså lossnat och verkar inte att få dit igen, det jag undrar över är att om inte brunnen ligger väldigt långt ner, verkar som att det från början måste ha varit väldigt svårt att vika ner mattan på rätt sätt.
Badrummet är cirka 25 år gammalt.
Ja renovering kommer det nog att bli men det måste vara felbyggt från början, då brunner är väldigt långt ner, och förstår inte hur klämringen skulle kunna ha klämt ut mattan på rätt sätt.
Krymper mattan alltså? Dvs det är orsaken till att den lossnat?
Krymper mattan alltså? Dvs det är orsaken till att den lossnat?
Felbyggt eller inte? det är för gammalt.Plastmattan har krympt kolla vid vägg golv vinkel så om du trycker där så ser du om den är fast hela vägen upp på väggen. Klämringen den har förmodligen torkat av ålder och av div tvål/schampo. så sluta använd och renovera.byt brunnen och var glad ........
Det sitter säkert en eller flera förhöjningsringar i brunnen. Plastmattan viks ner mot den översta ringen. Det spelar ingen roll att brunnen är djup, även om man skulle utfört den annorlunda idag.
Men som de andra säger, det är renoverings-dax! Och då byts brunnen och en del av avloppsstammen för att passa en modern brunn.
Men som de andra säger, det är renoverings-dax! Och då byts brunnen och en del av avloppsstammen för att passa en modern brunn.
Klicka här för att svara
