Oohh, jag rodnar... [smiley=dankk2.gif]

Ja, Ibg, det var så jag tänkte.

Vi ska göra vårt kök i vitt och blanka ljust ljust gråa luckor utan några som helst detaljer förutom ett handtag, det känns minimalistiskt och samtidigt lite klassiskt, det är ju verkligen en grej man ska ha kvar i många år.

Helt rätt angående böjträstolarna, jag måste bara hitta något annat jag gillar. Jag gillar visserligen de där med skinn på, de finns bla. på ILVA, men som vegetarian känns det lite fel att ha skinn hemma... synd, annars hade jag nog valt sådana till matsalsbordet.

orera skrev:
Ja, Ibg, det var så jag tänkte.

Vi ska göra vårt kök i vitt och blanka ljust ljust gråa luckor utan några som helst detaljer förutom ett handtag, det känns minimalistiskt och samtidigt lite klassiskt, det är ju verkligen en grej man ska ha kvar i många år.

Helt rätt angående böjträstolarna, jag måste bara hitta något annat jag gillar. Jag gillar visserligen de där med skinn på, de finns bla. på ILVA, men som vegetarian känns det lite fel att ha skinn hemma... synd, annars hade jag nog valt sådana till matsalsbordet.
Kanske skall återgå till det första - ant tipsen...

Håller nog med - ek känns lite uttjatat kanske.. I alla oljad ek i alla upptänkliga former.. Men det är som sagt en smaksak!

Jag skulle föreslå ang. parketten - slipa och olja. Ger en underbar sidenmatt yta att gå på och är så snyggt! Framförallt till lite äldre ursnygga möbler i art deco, funikis etc. Vita väggar och stora fönster - kan aldrig aldrig bli fel. Kanske en gammal äkta / orientalisk matta under bord och stolar i matsal mmmm. Och köket blir urläckert tror jag - är ärligt talat inne på precis samma linje själv. Rent, blankt, inga handtag som stör, inga allmogeprofiler eller "krusiduller". Kanske någon snygg dansk lampa från 50-talet - känns lite "rätt" i alla fall för mig...

Tror vi kör ungefär samma stil här hemma. Gammalt hus byggt 1929, mycket klassiska äldre teak och ek-möbler, ett gammalt barskåp från 30-talet blankt och rent, njurformat soffbord i teak, ryamatta köpt på Skåne-loppis, gamla laminofåtöljer. Inga panelgardiner...

Jaja - smaksak som sagt. Lycka till - är jättenyfiken på lite resultat så kan jag dela med mig av mitt! mvh /Anna

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.