6 666 läst ·
3 svar
7k läst
3 svar
Materialval till syll?
Jag har länge undrat vad för material man använder mellan syllpappen och regelen enligt min illustration: http://img174.imageshack.us/img174/1906/grundbk3.jpg
Det det står "Spont el. annat?" Vad brukar man använda för material där? tjocklek? Bör man inte täta mellan denna sponten och regelen?
Undrar också vad man använder för spont på ovansidan, golvet så att säga? Kunde inte hitta vanlig på byggmax hemsidan med u-spår i (vet inte riktigt vad de kallas.)
Jag har läst en del om man ska fästa huset mellan lecablocken eller inte. Huset kommer vara ca 12x6m och behöver kanske röra på sig så pass så att man inte borde fästa det?
Det det står "Spont el. annat?" Vad brukar man använda för material där? tjocklek? Bör man inte täta mellan denna sponten och regelen?
Undrar också vad man använder för spont på ovansidan, golvet så att säga? Kunde inte hitta vanlig på byggmax hemsidan med u-spår i (vet inte riktigt vad de kallas.)
Jag har läst en del om man ska fästa huset mellan lecablocken eller inte. Huset kommer vara ca 12x6m och behöver kanske röra på sig så pass så att man inte borde fästa det?
Medlem
· västra götaland
· 34 inlägg
Jag tror du menar trossbotten (eller blindbotten) eftersom du säger att det ska hålla isoleringen på plats. Isåfall är inte din bild riktigt korrekt eftersom trossbottem inte ligger mellan syllen och grundplintarna. Trossbotten spikas under golvreglarna och materialet kan vara spånt, plywood, cellplast eller minerit tex.
Klicka här för att svara