Ska fixa lite snickarglädje på huset och har tänkt mig gavelutsmyckning
har tänkt något skivmaterial typ plywood som jag ska såga ur
men vad ska jag använda för typ av skiva för att den ska klara utomhusklimatet?
vill ju inte faneren ska släppa.
 
Är det uteslutet med massivt trä som oljas och målas?
 
WBP-limmad björkplywood eller tryckt plywood är bäst till detta. Går även att köra formplywood/marin plywood av bra kvalitet men det kräver slipning och fler strykningar för att täcka det bruna epoxiskiktet.

Plywood av bra kvalitet är dock dyrt i Sverige så jag hade nog ändå satsat på planhyvlat virke och sedan limmat ihop den i delar.
 
  • Gilla
Patrik_Hed
  • Laddar…
ok, tack,
jag ska skissa på något utseende så får jag se vilket tillvägagångssätt jag väljer sedan.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.