Något som inte kan röras ihop med Lantmäteriets gränsmärken tänker jag.
Så kanske tryckade trästolpar. NTR-A håller länge i mark. Eller fyrkantsaluminiumprofil, mer beständigt och har aldrig använts av Lantmäteriet.
PVC bryts ned i solen.
Så kanske tryckade trästolpar. NTR-A håller länge i mark. Eller fyrkantsaluminiumprofil, mer beständigt och har aldrig använts av Lantmäteriet.
PVC bryts ned i solen.
Hej
Vill du göra det tydligare var de finns eller saknas gränsmarkeringarna helt och hållet?
Vill du markera gränsen mellan befintliga gränsrör fungerar vilket stålrör som helst att slå ned i marken, och sedan sätta i en reflexpinne för att göra platsen mer synlig.
Saknas gränsmarkeringar helt så är det väl bara Lantmäteriet som kan sätta ut nya via en särskild gränsutmärkning.
https://www.lantmateriet.se/sv/fastighet-och-mark/oklarheter-kring-granser/Sarskild-gransutmarkning/
Vill du göra det tydligare var de finns eller saknas gränsmarkeringarna helt och hållet?
Vill du markera gränsen mellan befintliga gränsrör fungerar vilket stålrör som helst att slå ned i marken, och sedan sätta i en reflexpinne för att göra platsen mer synlig.
Saknas gränsmarkeringar helt så är det väl bara Lantmäteriet som kan sätta ut nya via en särskild gränsutmärkning.
https://www.lantmateriet.se/sv/fastighet-och-mark/oklarheter-kring-granser/Sarskild-gransutmarkning/
Sök efter "rågångsstolpe" hos Granngården och liknande ställen.
Dåligt förklarat av mig. Jag kommer ha möte med Lantmäteriet och ska i förväg märka ut tomten. Detta möte kommer nog ske inom ett par, tre veckor så behöver inget som håller över tid. Ska bara vara tydligt och enkelt att slå ner i backen.
Finns litehärochdär hos Granngården, Lantmännen, Swedol, tror jag sett dem hos Motonet också.
Biltema har ett tiopack stöngselstolpe för 150kr, jag skulle tro att det är vanl 8 mm armeringsjärn som är spetsat i ena änden, målat och försett med isolator för eltråd, borde gå jättebra att få ner sånna med handslägga eller sladdlös borrmaskin även om marken är tjälad
Klicka här för att svara