Någon som har bra tips på var man kan få tag på markörpinnar som man kan märka ut en tomtgräns med?

Virke? PVC? blompinnar?

Vad har ni för tips?

Claes Sörmland
Något som inte kan röras ihop med Lantmäteriets gränsmärken tänker jag.

Så kanske tryckade trästolpar. NTR-A håller länge i mark. Eller fyrkantsaluminiumprofil, mer beständigt och har aldrig använts av Lantmäteriet.

PVC bryts ned i solen.

• Gilla
Kurt-olsson och 1 till
  • Laddar…
Hej

Vill du göra det tydligare var de finns eller saknas gränsmarkeringarna helt och hållet?

Vill du markera gränsen mellan befintliga gränsrör fungerar vilket stålrör som helst att slå ned i marken, och sedan sätta i en reflexpinne för att göra platsen mer synlig.

Saknas gränsmarkeringar helt så är det väl bara Lantmäteriet som kan sätta ut nya via en särskild gränsutmärkning.

https://www.lantmateriet.se/sv/fastighet-och-mark/oklarheter-kring-granser/Sarskild-gransutmarkning/

• Gilla
Kurt-olsson och 1 till
  • Laddar…
Sök efter "rågångsstolpe" hos Granngården och liknande ställen.

• Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
Dåligt förklarat av mig. Jag kommer ha möte med Lantmäteriet och ska i förväg märka ut tomten. Detta möte kommer nog ske inom ett par, tre veckor så behöver inget som håller över tid. Ska bara vara tydligt och enkelt att slå ner i backen.

Claes Sörmland
Köp träpinnar som redan är spetsade så går det fort. Fast mitt i vintern med tjäle. Inte kul.

• Gilla
Kurt-olsson
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Sök efter "rågångsstolpe" hos Granngården och liknande ställen.
Det här verkar perfekt, ska bara hitta någon butik där man kan köpa på plats.

Finns litehärochdär hos Granngården, Lantmännen, Swedol, tror jag sett dem hos Motonet också.

• Gilla
Kurt-olsson
  • Laddar…
Armeringsjärn är enkla att slå ned i marken, även fast det är lite tjäle kvar. Så sätter du reflexpinnar eller något att rör på så syns de bättre.

• Gilla
Kurt-olsson och 2 till
  • Laddar…
Biltema har ett tiopack stöngselstolpe för 150kr, jag skulle tro att det är vanl 8 mm armeringsjärn som är spetsat i ena änden, målat och försett med isolator för eltråd, borde gå jättebra att få ner sånna med handslägga eller sladdlös borrmaskin även om marken är tjälad

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Biltema har ett tiopack stöngselstolpe för 150kr, jag skulle tro att det är vanl 8 mm armeringsjärn som är spetsat i ena änden, målat och försett med isolator för eltråd, borde gå jättebra att få ner sånna med handslägga eller sladdlös borrmaskin även om marken är tjälad
Hittade på Jem & fix. Tror jag kör på armeringsjärn när det är hårt i marken. Så har jag ett snöre jag kan sätta på som ramar in området. Metallstavar med gula plasttoppar, längd 110 cm, säljes styckvis för 9,95 kr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.