Hej, jag ska montera ett handfat i badrummet, typ fristående skål som ställs ovanpå en skiva. Skivans längd kommer att vara 124 cm, bredd 55 cm. Ett tag var jag inne på att måttbeställa en marmorskiva, men är orolig för att det blir alldeles för tungt med tanke på skivans och handfatets vikt.

På vänstra sidan (55 cm) är det en betongvägg, på höger sida (55 cm) är det en putsad våtrumsskiva, likaså i bakkant (124 cm). Hade det varit betong runt om så hade jag inte funderat så mycket. Grejen är den att jag vill inte ha för stora konsoller. Min tanke är att fästa någon form av list längs de tre sidorna (silicon, skruv, expander) och sedan bara lägga dit skivan. Tror ni jag behöver nåon konsol i mitten?

Ett alternativ till marmorskivan som jag funderar på är att köpa MDF? och sedan klä in den med samma typ av mosaik som jag har på andra ställen i badrummet. Detta för att minska vikten.

/ Robert

MDF och badrum hör inte ihop, MDF sväller för minsta vatten/fukt. Visst kan du fuktspärra MDF skivan men hitta på något annat i stället.

Protte

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.