990 läst ·
2 svar
990 läst
2 svar
Material Kostnader för Tak
Det du säger om vad mad man behöver stämmer. Jag håller med gubbarna om att man kan lyfta upp en våning förhand. Beroende på vad ni köper pannorna så brukar lastbilen som leverera dem ha kran vilket underlättar jätte mycket, man står 2 gubbar på taket och sprider ut buntar på taket, smidigt. När jag beställde mina pannor från mjöbäckspannan(genom silvan) så skulle de ha 1000kr för lyftet. Jag löste det med att ge chauffören 200kr istället för kranen sitter som sagt redan på bilen.
Carmo hyr ut Pann lyft. Tror man kan se priset på deras hemsida.. man fyller i hur länge man vill hyra o så.. så får man reda på vad det kostar.. runt 800/dygn tror jag det var när jag kollade för ett år sedan..
Men som sagt var köper ni nya pannor så brukar dom kunna lyfta upp pannorna på taket om bilen kommer fram dvs.. jag har väll ca 10 meter mark vägen till min gata o det var inga problem med kran.. klart värt pengerna tyckte jag iallfall.. var nog så jobbigt att springa runt på taket med en massa tunga pannor..
ang kontejner försök att få tag i en bland kontejner då kan ni slänga ner allt i den, dvs gammal papp, läckt , pannor. Annars måste ni dela på det. dvs en kontejner pannor, en för trä.. osv.. funkar väll men är lite jobbigare.. Vi löste det hela med en kontejner för pannorna. Sen körde vi släpkärra (model jätte stor) o slänge i all läckt i den samt papp o sen körde vi själva till soppen med det.. läckten kan man ju förvisso elda upp men pappen är det ju värre med..
kontejnern bör helst stå nära husetn så ni kan kasta ner soporna direkt från taket.. = Väldigt smidigt.. sparade säkert 1 dag på det..
Men som sagt var köper ni nya pannor så brukar dom kunna lyfta upp pannorna på taket om bilen kommer fram dvs.. jag har väll ca 10 meter mark vägen till min gata o det var inga problem med kran.. klart värt pengerna tyckte jag iallfall.. var nog så jobbigt att springa runt på taket med en massa tunga pannor..
ang kontejner försök att få tag i en bland kontejner då kan ni slänga ner allt i den, dvs gammal papp, läckt , pannor. Annars måste ni dela på det. dvs en kontejner pannor, en för trä.. osv.. funkar väll men är lite jobbigare.. Vi löste det hela med en kontejner för pannorna. Sen körde vi släpkärra (model jätte stor) o slänge i all läckt i den samt papp o sen körde vi själva till soppen med det.. läckten kan man ju förvisso elda upp men pappen är det ju värre med..
kontejnern bör helst stå nära husetn så ni kan kasta ner soporna direkt från taket.. = Väldigt smidigt.. sparade säkert 1 dag på det..
Låt bara inte gubbarna övertala er att bära upp pannorna via stege för att spara ett par kronor... ;D
Låter som ett trevligt slavprojekt ni fått, här gäller det för er att planera ordentligt i förväg så ni kan jobba snabbt så ni får lite ledigt oxå
Jag håller också på att få dem upplyfta vid leveransen, om ni nu inte skall återanvända de gamla pannorna?
Låter som ett trevligt slavprojekt ni fått, här gäller det för er att planera ordentligt i förväg så ni kan jobba snabbt så ni får lite ledigt oxå
Jag håller också på att få dem upplyfta vid leveransen, om ni nu inte skall återanvända de gamla pannorna?
Klicka här för att svara