Hej tacksam om ngn snäll därute och kunnig kan hjälpa

Vad kan detta ha kostat, ca mellan tumme och pekfinger?

Behöver prisuppgift ang materialkostnad.

Foto 1. Framsida Ny vägg. Virke isolering, falu rödfärg färg
Foto 2 Ny veranda. Virke, isolering, falu rödfärg.

3. Takomläggning , papptak kostnad för arbete och material ca på ett 44 m2 stort hus?

Skickar med foton!

• En nybyggd träveranda och vägg på ett hus, med personer som arbetar och ett papptak synligt. En fyr och fler hus finns i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tre bilder av renovering: byggnadens framsida med virke, veranda under arbete och färdigt hus med målad panel. Två personer arbetar i varje bild.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej

Vill du veta priset på materialet när huset byggdes eller vad det kostar att bygga det idag?

Jag gissar att bilderna togs för 30-40 år sedan, när virke kostade kanske 1/10 av dagens priser.

• Gilla
UffePlåtis och 1 till
  • Laddar…
Pjosk75 Pjosk75 skrev:
Hej

Vill du veta priset på materialet när huset byggdes eller vad det kostar att bygga det idag?

Jag gissar att bilderna togs för 30-40 år sedan, när virke kostade kanske 1/10 av dagens priser.
Tack för input! Ja ca 30 år sedan , hur 17 kan man ta reda hur mkt priserna gått upp? Det hade verkligen hjälpt…

Enligt scb så är prisökningen på fritidshus denna från 1981:
1981 100
1995 215
2024 1104
Nu inkluderar priset på ett fritidshus betydligt mer än det du frågar efter, men det visar i alla fall på hur mycket priserna har stigit sedan 1995.
Men kostnaden 1995 borde ha vara cirka 20% av vad det kostar att göra motsvarande jobb idag.

• Gilla
Trädgårdsvän
  • Laddar…
Farstatjej90
Jag chansar på 150 000 kr totalt för det. Vet inte hur du ska justera för inflation.

• Gilla
Trädgårdsvän
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Jag chansar på 150 000 kr totalt för det. Vet inte hur du ska justera för inflation.
Menar du 150 000 på 90-talet eller nu?

Farstatjej90
T Trädgårdsvän skrev:
Menar du 150 000 på 90-talet eller nu?
Nu alltså

• Gilla
Trädgårdsvän
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.