3 531 läst ·
5 svar
4k läst
5 svar
Material invändiga fönstersmygar?
Vad gör man?
Det finns ju färdiglackade mdf-smygar t.ex 16x100x4300, svindyra jämfört med omålad mdf-skiva.
Går det klyva dessa utan att färgen splittras?
Annars är det till att köpa mdf-skivor, klyva, slipa kanterna och måla själv, men lär väl inte bli lika snyggt som sprutlackerade. Hur har ni andra gjort?
Det finns ju färdiglackade mdf-smygar t.ex 16x100x4300, svindyra jämfört med omålad mdf-skiva.
Går det klyva dessa utan att färgen splittras?
Annars är det till att köpa mdf-skivor, klyva, slipa kanterna och måla själv, men lär väl inte bli lika snyggt som sprutlackerade. Hur har ni andra gjort?
Nu vet jag inte hur ditt hus ser ut , men vi som bor i gammalt målade själva för att få en mer levande yta än sprutlackerad.
Dessutom är mina smygar 340mm djupa så det sket sig med fabriksmålat.
Men mdf är ju ruggigt lättarbetat generellt och handmålat med bra pensel gör ingen besviken..
Dessutom är mina smygar 340mm djupa så det sket sig med fabriksmålat.
Men mdf är ju ruggigt lättarbetat generellt och handmålat med bra pensel gör ingen besviken..
Jo det är ju helt klart billigare. Mina "hjälpredor" tror det är svårt att få en slät yta utan synliga penseldrag om man målar själv, Ni menar att det inte är några större problem? SKivan är ju väldigt slät i sig, så jag tycker det borde gå att få det snyggt.
Klicka här för att svara