Jag har en något udda öppen spis, här är lite bilder: http://imgur.com/a/c0rct

Nu vill jag mura/gjuta/vad man nu gör så att jag får en jämn yta att ställa en insatskamin på, vilket material och tillvägagångssätt vore lämpligast tycker ni?

Första tanken var att knacka bort gallret man ser på bild 2 och 3 och sedan bara gjuta igen hela skiten. Lär ändå måla om hela rasket pga. rosten som ni ser. Det kom in vatten när det regnade så extremt här om året och asklådan rostade, självklart medan vi var på semester så man inte kunde torka eländet direkt...

M
Jag skulle nog för enkelhetens skull mura i lecablock av lämplig tjocklek, med B-ruk, så jag kunde jämna av ytan med någon centimeter bruk. Bort med gallret och mura i där också samt putsa yttersta centimetern.

Välkommen hit vetja!

MaxPax skrev:
Jag skulle nog för enkelhetens skull mura i lecablock av lämplig tjocklek, med B-ruk, så jag kunde jämna av ytan med någon centimeter bruk. Bort med gallret och mura i där också samt putsa yttersta centimetern.

Välkommen hit vetja!
Tack för svaret! Då kör jag på den varianten, sen hoppas jag hitta någon svart värmetålig färg som fäster på bruket så man kan måla ihop järnramen med det jag gjuter.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.