Haegermeister skrev:
Vad baserar du detta påstående på? Vet flera blindbottnar som är byggda med spåntad cellplast tvärs reglarna som fungerat helt OK
Jag svarar även om frågan var ställd till Kurtivan.

Cellplast som begrepp innefattar väl både styrofoam och vanlig vit frigolit. Jag har sett en blindbotten av frigolit som mössen obehindrat gnagt gångar igenom. Därför avrådde jag då jag trodde att samma sak skulle gälla styrofoam. Jag får tro på Kurtivans ord om att det fungerar med styrofoam, men frigolit vet jag att det inte är mussäkert. Det kanske inte var så mycket möss i grunden du såg.

Erik

Avemo skrev:
Jag svarar även om frågan var ställd till Kurtivan.

Cellplast som begrepp innefattar väl både styrofoam och vanlig vit frigolit. Jag har sett en blindbotten av frigolit som mössen obehindrat gnagt gångar igenom. Därför avrådde jag då jag trodde att samma sak skulle gälla styrofoam. Jag får tro på Kurtivans ord om att det fungerar med styrofoam, men frigolit vet jag att det inte är mussäkert. Det kanske inte var så mycket möss i grunden du såg.

Erik
Troligtvis var det inte mycke möss där, men i övriga kåken fanns det en del spår

Kanske kan man försäkerhetsskull behandla cellplasten med något mössen inte tycker om? vad nu det kan vara...

Men nu konstruerar vi med cellplast i detta fallet så så får det bli

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.