2 467 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Mäta rökgaser
Hej!
Hur mäter man rökgastemperaturen? Går det att göra genom någon anlinggsningsanordning av något slag, så man slipper göra hål i skorstenen? Tips på lämplig produkt?
Hur mäter man rökgastemperaturen? Går det att göra genom någon anlinggsningsanordning av något slag, så man slipper göra hål i skorstenen? Tips på lämplig produkt?
Om jag köper en sån här från Classe: http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=1129346
Ska jag borra ett hål så nära kaminen som möjligt och bara sticka in den?
Ska jag borra ett hål så nära kaminen som möjligt och bara sticka in den?
Om jag var du så skulle jag köpa en och titta på den hur det är tänkt att montera. Det står ju något om "gängfläns" så jag antar att man får ordna gängor åt den på något sätt. Om du bara sätter den i rökröret så spelar det nog inte så stor roll var den sitter, tror knappt att temperaturen hinner sjunka så mycket på den korta biten som ett rökrör brukar vara.
Klicka här för att svara