1 888 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
måste väl vara bättre med isolerade innerväggar?
När jag ska renovera insidan av huset så hade jag tänkt öppna upp innerväggarna och knö in isolering, i första hand för i ljuddämpande syfte, men det måste väl vara till en fördel ur värme-perspektivet också?
Eller fyller det något syfte att jag saknar isolering i mina väggar?
Eller fyller det något syfte att jag saknar isolering i mina väggar?
isolering fyller en funktion. Det tar bort inre resonanser i lådan. Gipsen sänker frekvensen på den inre resonansen. Ju lägre frekvens desto svårare är det att få svängning i konstruktionen. Lägre frekvens erhålls med fler lager gips.
Klicka här för att svara