7 658 läst ·
7 svar
8k läst
7 svar
Måste man ha papp under isoleringen?
Hej,
Ska isolera vind samt mellanbjälklag. När jag tog bort gamla isoleringen så låg det svart papp under den, både på vinden, men även mellanbjälklaget mellan entreplan och källare.
Bör jag använda någon papp under nu när jag isolerar? Ska lägga träfiberskivor (Hunton).
Vinden är en kallvind, med öppen takfot - om det spelar någon roll
Ska isolera vind samt mellanbjälklag. När jag tog bort gamla isoleringen så låg det svart papp under den, både på vinden, men även mellanbjälklaget mellan entreplan och källare.
Bör jag använda någon papp under nu när jag isolerar? Ska lägga träfiberskivor (Hunton).
Vinden är en kallvind, med öppen takfot - om det spelar någon roll
Och då ovanpå isoleringen. För att luftdrag på vinden inte ska dra ur den varma luften ur isoleringens yttre skikt, dvs att det i praktiken bli som en tunnare isolering.huggan skrev:
Var det någon slags papp under isoleringen så är det väl frågan om varför ...
Kanske för att det inte ska sila ner skräp genom taket.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Pappen kan ju ha haft till uppgift att hindra såg-/kutterspånsisoleringen att trilla ned i rummet under.
Klicka här för att svara
