Hej
Jag har planerat att lägga vnylgov i tvättstugan. Den är cirka 6 km och är plastgolv. Behöver man ha foam under vnylgolv? Bauhaus rekommenderar att ha foam som underlag. 10 m foam kostar 900 kr.
Tacksam för tips och råd.
Mvh Bokani
Jag har planerat att lägga vnylgov i tvättstugan. Den är cirka 6 km och är plastgolv. Behöver man ha foam under vnylgolv? Bauhaus rekommenderar att ha foam som underlag. 10 m foam kostar 900 kr.
Tacksam för tips och råd.
Mvh Bokani
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
OKBokani skrev:
Nej man BEHÖVER väl inte. Man BEHÖVER inte lägga ett extra golv ovanpå det man har heller.Bokani skrev:
Där har vi väl svaret. Men om man läser vad tillverkaren skriver om vinylgolvet står det säkert exakt vad som gäller. Det brukar vara ganska väl specificerat hur underlaget skall vara beskaffat för att det nya golvet skall fungera/bli bra.Bokani skrev:
Det finns andra leverantörer. Tex har ofta Byggmax varit billiga när jag kollat. Om det är en prisfråga...Bokani skrev:
Jag kunde inte hålla mig.🙄 Du är slarvig med enheter. Fast jag fattar, så inga problem.Bokani skrev:
Men jag håller med om att det är ganska mycket att betala över 1/2 miljon spänn för foam till tvättstugan?🤣
6 kilometers tvättstuga/10m per paket = 600paket á 900spänn st.
tack för svaret, du har rätt och det var fel enhet. 😂 det skulle vara kvm och inte km. tackO skrev:
OK
Nej man BEHÖVER väl inte. Man BEHÖVER inte lägga ett extra golv ovanpå det man har heller.
Där har vi väl svaret. Men om man läser vad tillverkaren skriver om vinylgolvet står det säkert exakt vad som gäller. Det brukar vara ganska väl specificerat hur underlaget skall vara beskaffat för att det nya golvet skall fungera/bli bra.
Det finns andra leverantörer. Tex har ofta Byggmax varit billiga när jag kollat. Om det är en prisfråga...
Jag kunde inte hålla mig.🙄 Du är slarvig med enheter. Fast jag fattar, så inga problem.
Men jag håller med om att det är ganska mycket att betala över 1/2 miljon spänn för foam till tvättstugan?🤣
6 kilometers tvättstuga/10m per paket = 600paket á 900spänn st.
Vad står det i läggningsinstruktionen?Bokani skrev:
Oftast kräver dessa flytande golv ett mellanlägg, men det finns billigare du kan använda lumpapp tex..
jag kollade på deras hemsida på nätet men hittade ingen läggningsinstruktion eller rekommendation( https://www.bdesign-floors.com/sv). menar du att det gåt bra med vanliga Grålumppapp?Rejäl skrev:
mvh bokani
Renoverare
· Uppsala
· 2 168 inlägg
Jag hade använt lumppapp. Kombinationen plastgolv+foam+vinylgolv kan bli väldigt mjuk.
Här finns instruktionenBokani skrev:
Hemsidan är på en märklig blandning av svenska, tyska och engelska. Pust!
Det finns alltså krav på golvets jämnhet som man skall uppfylla. Är golvet ojämnt får man jämna till det.
Underlagsmattan är till stor del avsedd som ljuddämpning.
Men läs själv om exakt den produkt du är intresserad av. Det verkar finna s ganska många.
TackarO skrev:
Här finns instruktionen
Hemsidan är på en märklig blandning av svenska, tyska och engelska. Pust!
Det finns alltså krav på golvets jämnhet som man skall uppfylla. Är golvet ojämnt får man jämna till det.
Underlagsmattan är till stor del avsedd som ljuddämpning.
Men läs själv om exakt den produkt du är intresserad av. Det verkar finna s ganska många.
Klicka här för att svara