110 734 läst ·
727 svar
111k läst
727 svar
Måste jag låta Bauhaus och Hornbach titta i min bil?
Bara att läsa.P pmd skrev:
står ganska mycket intressant bara man orkar googla..
Även polisen själva är snälla nog att skriva ut saker..
Men samma sak som en legitimation.. jag har inget krav på detta.. har jag fått läsa så får ni.
I vissa fall har de det. Men det tänker jag inte berätta för dig. Så kanske du får lära dig den hårda vägen. Lycka till.Maskintok skrev:
Vad har det med detta att göra?S slurppe99 skrev:
Men jag kan ju ge dig den informationen att jag tänker inte sitta och gnabbas med dig..
Då gör jag hellre som med så många andra här.... igrorerar dig istället.. finns ingen anledning till att bråka och förstöra tråden mer...
Nä det gör jag inte, men jag bryr mig inte om du tror mig eller ej..P pmd skrev:
Där är vi olika, för du verkar ha ett litet begär för det, jag bryr mig inte ett skit om vad du tycker eller tror...
Så det är bättre att du pratar på om sådant som du inte kan eller vet. Där du inte vill bli emotsagd. Vad är flygande husrannsakan?Maskintok skrev:
Bikerskolan: Om polismans skyldighet att legitimera sig! – Nättidningen Payback
https://www.google.com/amp/s/paybac...-polismans-skyldighet-att-legitimera-sig/amp/
Ur JO-beslutet framgår följande: När det gäller polismans skyldighet att legitimera sig erinrar jag, som polismyndigheten anfört, i princip finns en skyldighet för en enskild polisman att i samband med tjänsteutövning lämna erforderliga tjänsteuppgifter om det inte finns särskilda omständigheter (Se bl.a. JO 2010/11 sid 134, 5561-2008). Vad som framkommit i övrigt ger inte anledning till något särskilt yttrande från min sida..
Dessa är inte så trevliga, men det betyder inte att de inte håller koll på polisen och dess dumheter de för varje dag...
https://www.google.com/amp/s/paybac...-polismans-skyldighet-att-legitimera-sig/amp/
Ur JO-beslutet framgår följande: När det gäller polismans skyldighet att legitimera sig erinrar jag, som polismyndigheten anfört, i princip finns en skyldighet för en enskild polisman att i samband med tjänsteutövning lämna erforderliga tjänsteuppgifter om det inte finns särskilda omständigheter (Se bl.a. JO 2010/11 sid 134, 5561-2008). Vad som framkommit i övrigt ger inte anledning till något särskilt yttrande från min sida..
Dessa är inte så trevliga, men det betyder inte att de inte håller koll på polisen och dess dumheter de för varje dag...
Du läste väl i princip. Samt läs även jo fallet han själv hänvisade till. Med särskilda omständigheter.Maskintok skrev:Bikerskolan: Om polismans skyldighet att legitimera sig! – Nättidningen Payback
[länk]
Men vi kan väl gå tillbaka till dina påståenden om vad som gäller för flygande husrannsakan. Eller bara husrannsakan. Googla gärna på det.
Eller ring din poliskompis innan du svarar med mera fel. Kom på slutet på att du var trädgubben. Så då hade jag inte hållit på att svara så här mycket. Tror jag har bevisat för åtminstone andra att du har haft lite fel på din tolkning av det juridiska.
Redigerat:
knappast mer än Sveriges domstolar..
Men de är ju duktiga på att ha fel
klart som fan att likes sökarna ska fram och få sig det de vill ha, inget jag bryr mig om..
Man ser dem på flera ställen..
Inte ens av en jurist får man det absolut korrekta svaret inom juridik.
Inte av domstolar heller...
Men de är ju duktiga på att ha fel
klart som fan att likes sökarna ska fram och få sig det de vill ha, inget jag bryr mig om..
Man ser dem på flera ställen..
Inte ens av en jurist får man det absolut korrekta svaret inom juridik.
Inte av domstolar heller...
Men vad är poängen med att kasta ur sig påståenden i en diskussion om ingen tror på dem? Det är kanske lite väl narcissistiskt?Maskintok skrev:
Vitsen med en diskussion om verkligheten är väl att framföra argument som stödjer ens åsikt och då ger det betydligt mer tyngd till argumenten om de är underbyggda och inte bara påhittade.
Vad är vitsen med att argumentera med mig om jag nu har så fel...?P pmd skrev:Men vad är poängen med att kasta ur sig påståenden i en diskussion om ingen tror på dem? Det är kanske lite väl narcissistiskt?
Vitsen med en diskussion om verkligheten är väl att framföra argument som stödjer ens åsikt och då ger det betydligt mer tyngd till argumenten om de är underbyggda och inte bara påhittade.
eller varför läser man bara inte själv av den fakta som finns.
Jag är ingen informations lämnare till dig eller till andra.. jag bryr mig inte om ni har läst den eller ej, för det är inte mitt problem.