12 509 läst ·
53 svar
13k läst
53 svar
Måste jag flytta avloppet?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 078 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 078 inlägg
Menar du att man la plast på insidan av gjutjärnsbrunnarna?C carl44_ skrev:
På samma sätt som reliningen är plast på insidan av avloppsrören.
Man kan ju inte gärna ta bort gjutjärnsbrunnarna utan att bila i betongen resp. öppna upp bjälklagret.
Vore väl fantastiskt i sådant fall?! Heja föräldrar som hjälper sina barn så gott de kan! 🥳Intet skrev:
Om jag förstått det rätt har man satt fast en ny plastbrunn i den gamla brunnen och tätat med epoxy. Det här är brunnen i vårt pannrum, vi har en till under ett badkar som jag inte kommer åt för att ta en bild men den ser likadan ut.BirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 078 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 078 inlägg
Jag tycker det bara ser ut som att man har smetat ut blå epoxy i den gamla. Det är ju väldigt ojämnt.C carl44_ skrev:
Nytt vattenlås däremot.
Det gråa är ett vattenlås man kan ta loss och då sitter en ny svart brunn där med ett utlopp. I badrummet rann det dåligt innan reliningen men funkar fint nu i alla fall.BirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 078 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 078 inlägg
Okej, jag vill nog inte kalla det för en renoverad golvbrunn när det man har gjort är att klämma ner en ny plastdel i den gamla gjutjärnsbrunnen samt kleta dit en massa epoxy. Det är väl inget som uppfyller kraven i branschreglerna.C carl44_ skrev:
Därmed inte sagt att det inte kan fungera.
Ja brunnarna är renoverade och när vi i framtiden renoverar badrummet kommer vi bli tvungna att byta, men det har bara med tätskikt att göra och inte för att det är något fel på den ”nya” brunnen.BirgitS skrev:
Klicka här för att svara