BirgitS
C carl44_ skrev:
Vi gjorde en relining i vårt hus förra året och då renoverades alla gjutjärnsbrunnar till nya plastbrunnar, även i badrummet, utan att riva i golvet. Hittills verkar det funka jättebra och det ser ut och funkar som en ”vanlig” plastbrunn. Vi bor i Stockholm och anlitade nfk relining.
Menar du att man la plast på insidan av gjutjärnsbrunnarna?
På samma sätt som reliningen är plast på insidan av avloppsrören.
Man kan ju inte gärna ta bort gjutjärnsbrunnarna utan att bila i betongen resp. öppna upp bjälklagret.

BirgitS BirgitS skrev:
Man kan ju inte gärna ta bort gjutjärnsbrunnarna utan att bila i betongen resp. öppna upp bjälklagret
Tror nog den gode Carl tipsar lite om sin firma.

Intet Intet skrev:
Lyckans ost. Dottern, som fötts med silversked i mun😀.

Dottern har alltså köpt en lägenhet men ni skall stå för renoveringen enligt hennes smak. Kan nog bli dyrt det där.
Hur tecknar en vuxen människa så bra avtal?
Vore väl fantastiskt i sådant fall?! Heja föräldrar som hjälper sina barn så gott de kan! 🥳

BirgitS BirgitS skrev:
Man kan ju inte gärna ta bort gjutjärnsbrunnarna utan att bila i betongen resp. öppna upp bjälklagret.
Om jag förstått det rätt har man satt fast en ny plastbrunn i den gamla brunnen och tätat med epoxy. Det här är brunnen i vårt pannrum, vi har en till under ett badkar som jag inte kommer åt för att ta en bild men den ser likadan ut.

• Plastbrunn i pannrum, fastsatt i äldre brunn och tätad med blå epoxy. Brunnen har mörkare centrum och omges av betonggolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Intet Intet skrev:
Tror nog den gode Carl tipsar lite om sin firma.
Tror mina kunskaper inom datasäkerhet gör större nytta i en annan bransch ;)

• Gilla
Intet
  • Laddar…
BirgitS
C carl44_ skrev:
Om jag förstått det rätt har man satt fast en ny plastbrunn i den gamla brunnen och tätat med epoxy. Det här är brunnen i vårt pannrum, vi har en till under ett badkar som jag inte kommer åt för att ta en bild men den ser likadan ut.
Jag tycker det bara ser ut som att man har smetat ut blå epoxy i den gamla. Det är ju väldigt ojämnt.
Nytt vattenlås däremot.

BirgitS BirgitS skrev:
Jag tycker det bara ser ut som att man har smetat ut blå epoxy i den gamla. Det är ju väldigt ojämnt.
Nytt vattenlås däremot.
Det gråa är ett vattenlås man kan ta loss och då sitter en ny svart brunn där med ett utlopp. I badrummet rann det dåligt innan reliningen men funkar fint nu i alla fall.

BirgitS
C carl44_ skrev:
Det gråa är ett vattenlås man kan ta loss och då sitter en ny svart brunn där med ett utlopp. I badrummet rann det dåligt innan reliningen men funkar fint nu i alla fall.
Okej, jag vill nog inte kalla det för en renoverad golvbrunn när det man har gjort är att klämma ner en ny plastdel i den gamla gjutjärnsbrunnen samt kleta dit en massa epoxy. Det är väl inget som uppfyller kraven i branschreglerna.

Därmed inte sagt att det inte kan fungera.

BirgitS BirgitS skrev:
Okej, jag vill nog inte kalla det för en renoverad golvbrunn när det man har gjort är att klämma ner en ny plastdel i den gamla gjutjärnsbrunnen samt kleta dit en massa epoxy. Det är väl inget som uppfyller kraven i branschreglerna.

Därmed inte sagt att det inte kan fungera.
Ja brunnarna är renoverade och när vi i framtiden renoverar badrummet kommer vi bli tvungna att byta, men det har bara med tätskikt att göra och inte för att det är något fel på den ”nya” brunnen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.