1 500 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Måste jag bygga inom två år efter bygglov beviljas
Hej. Jag har fått veta att man måste börja bygga 2 år efter bygglov har beviljats och avsluta inom 5 år.
Min fråga är hur kollar de att man har börjat inom 2 år? Vi har en befintlig lada som ska rivas och bygga nytt på den platsen, om vi själva har börjat plocka ner ladan invändigt, räknas det då som att vi har börjat bygga?
Min fråga är hur kollar de att man har börjat inom 2 år? Vi har en befintlig lada som ska rivas och bygga nytt på den platsen, om vi själva har börjat plocka ner ladan invändigt, räknas det då som att vi har börjat bygga?
Vill tillägga att vi köpte huset med bygglovet och vill använda det men kommer inte komma igång med platta etc förens till sommaren 2021 (bygglov beviljades 2018). De tidigare ägarna vill ha tillbaka del av pengarna på sitt ansökta bygglov och pressar därför om att vi enligt deras tycke ej har börjat, men att riva befintlig byggnad invändigt måste väl gälla som att börja?
Det brukar väl gå att söka förlängning av tiden för byggstart?
Eller var det bara i förra PBL?
edit:
Ja, skit fullständigt i säljarna.
Säg bara varenda gång de tar upp det "Ja, jag ska fundera på det...", tills de tröttnar.
Eller var det bara i förra PBL?
edit:
Ja, skit fullständigt i säljarna.
Säg bara varenda gång de tar upp det "Ja, jag ska fundera på det...", tills de tröttnar.
Redigerat:
Klicka här för att svara