C
Henningelvis Henningelvis skrev:
Jag tror att du måste skilja på avloppet och vattnet, det verkar vara två olika frågor.
Fast helt olika frågor är det ju inte, åtminstone inte som jag läser det.
Grannen ger inte TS tillgång till vattnet, men kräver samtidigt att TS är med och betalar för avloppet.
Klart man inte är så sugen på att vara med och dela på kostnaden för avloppet om man inte får vara med på vattnet.

Jag skulle först och främst kolla "mina sidor" på lantmäteriet hur det ser ut med ev. formella servitut och gemensamhetsanläggningar.

• Älska
Pygge70
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Fast helt olika frågor är det ju inte, åtminstone inte som jag läser det.
Grannen ger inte TS tillgång till vattnet, men kräver samtidigt att TS är med och betalar för avloppet.
Klart man inte är så sugen på att vara med och dela på kostnaden för avloppet om man inte får vara med på vattnet.

Jag skulle först och främst kolla "mina sidor" på lantmäteriet hur det ser ut med ev. formella servitut och gemensamhetsanläggningar.
Tack! Jag ska göra det. Grannen har dessutom försökt lura och hota mig förra året (tror han är sur för att han inte får köpa vår fastighet.. ) Jag har aldrig gjort honom ngt utan alltid varit trevlig. Sen förra året skickar han bild på 2 gamla slamtömningsräkningar som han vill ha tillbaka pengar för. Jag skriver av räkningsnumret o ringer företaget som slamtömmer. De meddelar att han aldrig betalade några räkningar, vägrade, så att de gav upp till slut och "rev" dem. Ändå skulle han ha pengar av mig! Dessutom tog han vår kanot (han hade nog inte räknat med att någon helt plötsligt kom upp till stugan efter 15 år) och vi hittade den på hans tomt. De drog någon historia men fått intygat av andra grannar att de tog den. Ej om ämnet men förklarar en del av varför jag inte tänker vara "snäll" om jag inte är juridiskt skyldig till att betala. Finns inget servitut bör det väl vara lugnt hoppas jag.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.