C.Fleur C.Fleur skrev:
Haha skönt att tråden lever och tack för alla input!

Efter ha bollat med Moelven som vi ska ha massivt furugolv från dom. Enligt Moelven räcker det med lim från CASCO Elastic comfort parkettlim. Det är med fuktspärr/tätskikt i, det är inga problem att lägga direkt på betonggolv enligt Moelven.
Det va det limmet jag körde hemma hos mig, riktigt bra lim!

• Gilla
C.Fleur
  • Laddar…
H
C.Fleur C.Fleur skrev:
Hej,

Som ämne tyder, vi ska lägga o limma fast massivt furugolv på betonggolv. Innan man lägger brädorna ska man lägga fuktspärr på betonggolv, det är jag vill få fråga om.

Måste man lägga fuktspärr primer på betonggolv sen kan man limmas fast massivt trägolv? Enligt efter lite av efterforskningar uppfattar jag att man ska också ha ventilerad fuktskyddsmatta? Vad gäller det?

Är tacksam om ni kan svara på min fråga.
Det finns någon typ av distanser i metall som man lägger så att inte trät kommer i kontakt med betonggolvet. Fråga en golvfirma, det är är ju möjligt att du också behöver någon plast också som fuktskydd om fukt kan vandra upp i betongen. Har varit inne i ett antal hus där man har lagt trägolv direkt på betongen, det luktar inte parfym. Det är bara ett ett sätt att bli av med lukten, bryta upp golven och lägga nya golv och göra rätt.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.