Hej!
Första vintern i ett hus vi köpte i somras. Förra ägarna målade troligen om det mesta för något år sen. Nu har det uppkommit torrsprickor lite överallt. I skarvar, i tak (man ser ofta att det är spacklat under färgen), vid fönster, ovan och under vägglister osv. Är detta troligen pga dåligt underarbete inför målning eller kan det bero på något allvarligare?