P
Hej!

Första vintern i ett hus vi köpte i somras. Förra ägarna målade troligen om det mesta för något år sen. Nu har det uppkommit torrsprickor lite överallt. I skarvar, i tak (man ser ofta att det är spacklat under färgen), vid fönster, ovan och under vägglister osv. Är detta troligen pga dåligt underarbete inför målning eller kan det bero på något allvarligare?
 
Hus rör på sig, så om det är i skivskarvar kanske de har slarvat med spackelremsor och i hörn osv kan det ha funnits behov av mjukfog istället för spackel.

Så är nog mer underarbetet som inte är perfekt, samt att hus rör sig mellan årstiderna.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.