151 266 läst ·
2 049 svar
151k läst
2,0k svar
Maskin och hjälp tråden.
Nä.N Niq skrev:Beror på hur man räknar. Om bara räknar ekonomiskt värde eller bruksvärde också. Kan ofta löna sig att renovera för samma pengar som en begagnad kostar om man gör det åt sig själv och sågen annars är i skick. Den går säkert många år ännu om den blir renoverad. Att köpa en begagnad är alltid en chansning även om kan mycket om sågar.
Om man ska köpa en cylinder av Kina kvalitet så bör man leta billigare.
till Hva 254 kostar kpl cylinder 990 kr.. Då är sågen större och kraftigare samt värd mer pengar...
Men visst gör man som man vill.
jag ser detta utifrån värden och jag skulle inte kosta på en sådan såg nya grejer för de pengarna.. Men jag har ju bara lagat och sålt.. Så marknaden kan inte jag...
Produkter som diskuteras: "sågar filade"
Sågar & filar
Vårt sortiment av handhållna sågar och filar är utformade för att möta alla dina snickeri och metallbearbetningsbehov. Vi har ett brett utbud av sågar, inklusive bågsågar, sticksågar, fogsvansar och mycket mer. Våra sågar är tillverkade
Läs mer
Behöver lite hjälp med identifiering av såg 
Har googlat och kan det vara
en Jonsered 50 ? Hmm.
en Jonsered 50 ? Hmm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Om det bara är aluminiumet från kolven kan du tvätta bort det med saltsyra.T Tullen127 skrev:Jag var ute och kollade. Alla nålar är kvar i vevlagret. Inga främmande föremål i vevhuset. Inget glapp
Det är aluminiumet från kolven som "kletat" sig på cylinderväggen.
Är rädd för att haveriet beror på att den av misstag gick på ren bensin idag.
Den ser ovanligt torr i cylinder, topp och på tändstift. Överhettad?
(Man ska ju inte skylla på andra men det är första gången jag inte blandat själv...- men jag borde ha kollat)
Detta i kombination med att jag "pinade" sågen med gammal kedja och svärd för jag ville dela upp den allra sista stocken till ved, innan jag skulle byta kedja och svärd.
Ville inte byta före eftersom det var mycket sand i barken efter att stocken släpats på vägen.
Honverktyg har jag inte, men roterande sliprulle..![]()