154 685 läst ·
2 049 svar
155k läst
2,0k svar
Maskin och hjälp tråden.
sluta med det..T Tullen127 skrev:
Då den oljan mest troligt inte är helsyntetisk..
Då skiktar den sig med e10... etanol och mineralolja går inte...
måste vara en helsyntetisk olja.
Hur är kombination kyla och 2-taktsolja? Säg att den fryser och tinar flera gånger?T Tullen127 skrev:
Den där är körd... Det går inte att fixa.. den kommer inte att hålla tomgången..T Tullen127 skrev:
Även om du skaffar ny kolvring så kommer den att släppa igenom kompressionen ner i vevhuset eller så släpper den igenom bränsle på fel ställe och då kan explosion i dämparen ske..
ingen fara alls.skoge skrev:
Jag har som tidigare nämnts i denna tråd kört på E85 och olja.. blandningen har stått 6 månader ute i dunk..
sol, vind, regn, snö, vår..
höst, vinter, vår innan jag tömde upp och körde på den..
gick hur fint som helst..
minus 25 grader till 15 plusgrader fick den stå ute i vad jag vet iallafall..