154 698 läst ·
2 049 svar
155k läst
2,0k svar
Maskin och hjälp tråden.
Vad ska man bjuda för en Husqvarna Rider Hydrostat som är runt 20 år men funkar fint.
Däcken läcker luft, men det kan nog lösas med nya ventiler eller slang om det finns (de är slanglösa)
Vi ska köpa ny i föreningen, så jag tänkte lägga ett bud på den gamla.
Däcken läcker luft, men det kan nog lösas med nya ventiler eller slang om det finns (de är slanglösa)
Vi ska köpa ny i föreningen, så jag tänkte lägga ett bud på den gamla.
tja.. skicket är ju allt..Isakare skrev:
Men runt 5-8000 kr om allt är okej..
Skickar ett stort lass med empati till digMaskintok skrev:jag får nog skriva som hjälp i denna tråd...
[bild] [bild]
Men idag tog ungarna priset..
De hade klivit upp på min Volvo 460..
från bakluckan där de hade hoppat på luckan... tagit sig upp på taket.. hoppat även där... Sedan över vindrutan... ner på huven..
ålat, åkt kana...
Sedan fått den fina idén att börja rista i isen på bilen.. Med pinnar.. Så lacken är repig...
När jag såg detta så brann det för mig...
Jag slog handen i husväggen... flertalet gånger.. Men där satt en eller flera spikar..
En träffade knogen.. Och de andra skar i fingret mm...
Så nu sitter jag med en blå knytnäve..
Och bilderna är efter att jag tvättade av den...
ser inte framemot morgondagen och granska skadorna på bilen....
jävla ungar...
tydligen var deras rutschkana tråkig...
Och jo jag är helt allvarlig i detta...
Jag är både förbannad och ledsen över min pärla...![]()
Mjo, när min morfar var barn så fanns inga bilar... istället stod de bakom varsitt träd och sköt pilbåge på varann, avklippt vässad spik som pilspets.Maskintok skrev:
De var även på uthustaket och sprang på taknocken
Vill bara tipsa om en avdragare från Biltema som funkade bra , har bytt många
hjullager i mc under åren men detta Honda nav var nog ett av de jävligaste
hur hårt lagren satt. Skrotade en avdragare från SKF , den klöv sej men har använt
denna satsen tidigare till större lager och det har gått bra :
Men köpte en 19 - 1397 och den höll faktiskt
( med lite värme från värmepistolen
runt navet med båda satserna )
hjullager i mc under åren men detta Honda nav var nog ett av de jävligaste
hur hårt lagren satt. Skrotade en avdragare från SKF , den klöv sej men har använt
denna satsen tidigare till större lager och det har gått bra :
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Men köpte en 19 - 1397 och den höll faktiskt
runt navet med båda satserna )
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Är du fortfarande intresserad av gaswire till röjsågen? jag har funnit engalento skrev:
Vill bara tipsa om en avdragare från Biltema som funkade bra , har bytt många
hjullager i mc under åren men detta Honda nav var nog ett av de jävligaste
hur hårt lagren satt. Skrotade en avdragare från SKF , den klöv sej men har använt
denna satsen tidigare till större lager och det har gått bra :
[media]
Men köpte en 19 - 1397 och den höll faktiskt( med lite värme från värmepistolen
runt navet med båda satserna )
[bild]
frugan skulle ut och åka igår..
kom ca 5km..
sedan började en motor lampa lysa och blinka... hon vände bilen..
Medans hon stod och väntade på en massa bilar med takboxar... Som vanligt vid denna tiden på året... Så small det till under huven..
motorn började låta som en traktor..
Men hon tog sig hem...
Detta hittade jag under huven...
En tändspole som exploderat..
Och stiftet har gått isär..
Så nu sitter det den understa delen kvar i topplocket.... Och sexkanten att skruva loss med är väck... Detta kommer bli en rolig historia.....
kom ca 5km..
sedan började en motor lampa lysa och blinka... hon vände bilen..
Medans hon stod och väntade på en massa bilar med takboxar... Som vanligt vid denna tiden på året... Så small det till under huven..
motorn började låta som en traktor..
Men hon tog sig hem...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Detta hittade jag under huven...
En tändspole som exploderat..
Och stiftet har gått isär..
Så nu sitter det den understa delen kvar i topplocket.... Och sexkanten att skruva loss med är väck... Detta kommer bli en rolig historia.....