Vad ska man bjuda för en Husqvarna Rider Hydrostat som är runt 20 år men funkar fint.
Däcken läcker luft, men det kan nog lösas med nya ventiler eller slang om det finns (de är slanglösa)
Vi ska köpa ny i föreningen, så jag tänkte lägga ett bud på den gamla.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
Isakare Isakare skrev:
Vad ska man bjuda för en Husqvarna Rider Hydrostat som är runt 20 år men funkar fint.
Däcken läcker luft, men det kan nog lösas med nya ventiler eller slang om det finns (de är slanglösa)
Vi ska köpa ny i föreningen, så jag tänkte lägga ett bud på den gamla.
tja.. skicket är ju allt..
Men runt 5-8000 kr om allt är okej..
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
Åsa Lund
Maskintok skrev:
jag får nog skriva som hjälp i denna tråd...

[bild] [bild]

Men idag tog ungarna priset..
De hade klivit upp på min Volvo 460..
från bakluckan där de hade hoppat på luckan... tagit sig upp på taket.. hoppat även där... Sedan över vindrutan... ner på huven..
ålat, åkt kana...
Sedan fått den fina idén att börja rista i isen på bilen.. Med pinnar.. Så lacken är repig...

När jag såg detta så brann det för mig...
Jag slog handen i husväggen... flertalet gånger.. Men där satt en eller flera spikar..
En träffade knogen.. Och de andra skar i fingret mm...
Så nu sitter jag med en blå knytnäve..
Och bilderna är efter att jag tvättade av den...

ser inte framemot morgondagen och granska skadorna på bilen.... :worried:
jävla ungar...
tydligen var deras rutschkana tråkig...
:dizzy::sick:
Och jo jag är helt allvarlig i detta...
Jag är både förbannad och ledsen över min pärla... :worried::worried::worried:
Skickar ett stort lass med empati till dig :heart:
 
  • Gilla
  • Älska
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
P
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Skickar ett stort lass med empati till dig :heart:
Tack så mycket..
Man undrar ju vad man skapat för små monster... samtidigt... De är ju iallafall inte tafatta :crysmile::crysmile:
 
  • Gilla
Tule54
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Tack så mycket..
Man undrar ju vad man skapat för små monster... samtidigt... De är ju iallafall inte tafatta :crysmile::crysmile:
Mjo, när min morfar var barn så fanns inga bilar... istället stod de bakom varsitt träd och sköt pilbåge på varann, avklippt vässad spik som pilspets.

De var även på uthustaket och sprang på taknocken
 
  • Haha
1
  • Laddar…
P
skoge skoge skrev:
Mjo, när min morfar var barn så fanns inga bilar... istället stod de bakom varsitt träd och sköt pilbåge på varann, avklippt vässad spik som pilspets.

De var även på uthustaket och sprang på taknocken
aj satan... :seenoevil:
 
Maskintok skrev:
aj satan... :seenoevil:
Småmonster fanns även förr...
 
  • Haha
1
  • Laddar…
P
skoge skoge skrev:
Småmonster fanns även förr...
Ja tydligen..
Men att de ska hålla på...
Ta en pinne och slå skiten ur varandra..
klättra i träd... va tusan vet ja... Men rista bilar, åka rutschkana på bilen...vilka galningar:surprised::surprised:
 
skoge skoge skrev:
De var även på uthustaket och sprang på taknocken
Det var mer fart i ungarna förr, själv gick jag ju på uthustak redan som barn men har aldrig sprungit på nocken.
 
P
den fart det är i mina räcker gott...
De kan gärna lugna sig lite.. :crysmile:
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
galento
Vill bara tipsa om en avdragare från Biltema som funkade bra , har bytt många
hjullager i mc under åren men detta Honda nav var nog ett av de jävligaste
hur hårt lagren satt. Skrotade en avdragare från SKF , den klöv sej men har använt
denna satsen tidigare till större lager och det har gått bra :

Avdragarsats i öppen verktygslåda med olika storlekar av avdragare och instruktioner synliga på innerlocket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Men köpte en 19 - 1397 och den höll faktiskt :D ( med lite värme från värmepistolen
runt navet med båda satserna )

Ett mc-hjul med navet exponerat där en Biltema avdragare används för att byta hjullager.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Immobil och 1 till
  • Laddar…
P
galento galento skrev:
Vill bara tipsa om en avdragare från Biltema som funkade bra , har bytt många
hjullager i mc under åren men detta Honda nav var nog ett av de jävligaste
hur hårt lagren satt. Skrotade en avdragare från SKF , den klöv sej men har använt
denna satsen tidigare till större lager och det har gått bra :

[media]

Men köpte en 19 - 1397 och den höll faktiskt :D ( med lite värme från värmepistolen
runt navet med båda satserna )

[bild]
Är du fortfarande intresserad av gaswire till röjsågen? jag har funnit en
 
galento
Är den komplett med handtaget ?
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
galento galento skrev:
Är den komplett med handtaget ?
Japp ska ta bild
 
P
frugan skulle ut och åka igår..
kom ca 5km..
sedan började en motor lampa lysa och blinka... hon vände bilen..
Medans hon stod och väntade på en massa bilar med takboxar... Som vanligt vid denna tiden på året... Så small det till under huven..
motorn började låta som en traktor..
Men hon tog sig hem...

Exploderad tändspole och trasigt tändstift på en träbakgrund, bilreparationsdelar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Detta hittade jag under huven...
En tändspole som exploderat..
Och stiftet har gått isär..
Så nu sitter det den understa delen kvar i topplocket.... Och sexkanten att skruva loss med är väck... Detta kommer bli en rolig historia.....
 
  • Ledsen
  • Wow
  • Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.