P
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Märkesverkstäder kan inget annat än att plugga in en dator och kolla felkoder ju. Tänka och felsöka manuellt är inget de behärskar alls.
precis (y)
De verkar ha reservdelsbytare eller villvaramekaniker som enda anställda... ;)

suckar ofta när jag nu måste in med något för att släcka en lampa... Som vissa här på forumet är så förtjusta i... undrar om de nästan smäller av när de tänder julgransbelysningen också... :crysmile:
 
  • Haha
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Nytt gratisfynd! En gammal bilsläp av mindre modell utan botten och dragstång.
Några timmar senare blev det en bra vagn till Parken
 
  • Gammal rostig bilsläp utan botten och dragstång som omvandlats till en parkvagn, stående i ett verkstadsgolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ombyggd gammal bilsläp utan botten används som vedvagn bakom en trädgårdstraktor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
galento och 4 till
  • Laddar…
P
Kloge Kloge skrev:
Nytt gratisfynd! En gammal bilsläp av mindre modell utan botten och dragstång.
Några timmar senare blev det en bra vagn till Parken
lämplig(y)
gratis är gott(y)(y)
 
  • Gilla
Manhunter och 1 till
  • Laddar…
Ja det är det
Ingen som har en gratis sits till Park? ;)
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
Kloge Kloge skrev:
Ja det är det
Ingen som har en gratis sits till Park
... :thinking::thinking:
jag köpte en jonsered sits till min..
rider alltså..
 
Aha får kolla upp det.
Tänkte kolla hos min hovleverantör Biltema på deras sitsar
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
Kloge Kloge skrev:
Aha får kolla upp det.
Tänkte kolla hos min hovleverantör Biltema på deras sitsar
Jajemän de duger länge de(y)och är billigare
 
  • Gilla
Kloge
  • Laddar…
Åsa Lund
Kul med en skånsk registreringsskylt på släpet! :cool:
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Kul med en skånsk registreringsskylt på släpet! :cool:
Intressant vetande: förr hade man släpets skylt fram och dragbilens skylt bak.

På ägarskylten står det Erik Eks snickeri Malmö. Någon som känner till den firman?
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
C
C cpalm skrev:
Så då är motorn servad och jag har fått igång maskinen i övrigt.
Körde lite mer med lövsugen idag. Fixade också choke-reglaget som var felmonterat.
Men en sak jag märkte med alla blöta löv är att motorn inte gillar att bli överbelastad. Då stänger den ner snyggt och prydligt och sen är det lögn i h-e att få gång den igen - som att den inte får någon tändning. Är det något skydd av nåt slag som löser ut, eller varför beter den sig så?
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
C cpalm skrev:
Körde lite mer med lövsugen idag. Fixade också choke-reglaget som var felmonterat.
Men en sak jag märkte med alla blöta löv är att motorn inte gillar att bli överbelastad. Då stänger den ner snyggt och prydligt och sen är det lögn i h-e att få gång den igen - som att den inte får någon tändning. Är det något skydd av nåt slag som löser ut, eller varför beter den sig så?
stift eller spole som inte tål värmen som blir av när motorn får jobba för hårt..

kom på en sak till..
Om det sitter en elstyrd ventil i förgasaren så kan du ha ditt fel där.. förlorar den spänning så öppnar inte den flödet...

Jag brukar koppla om dessa så de går direkt från batteriet till brytare... istället för genom startrelä och spole...
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Jag har alltid fått höra att man aldrig får ställa bilbatterier direkt på cementgolv för då blir dom förstörda...

Ligger det nån sanning i det?
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
nino nino skrev:
Jag har alltid fått höra att man aldrig får ställa bilbatterier direkt på cementgolv för då blir dom förstörda...

Ligger det nån sanning i det?
har jag aldrig varit med om... Men hört..
Men jag har ställt mina de sista åren på en bit kartong... betong golv kan bli väldigt kalla.. Så jag kan ju tänka mig att visa saker kan ske..
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
nino nino skrev:
Jag har alltid fått höra att man aldrig får ställa bilbatterier direkt på cementgolv för då blir dom förstörda...

Ligger det nån sanning i det?
Skröna.
 
  • Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Men jag har ställt mina de sista åren på en bit kartong... betong golv kan bli väldigt kalla..
Tror du inte kartongen blir precis lika kall? ;)
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.