154 700 läst ·
2 049 svar
155k läst
2,0k svar
Maskin och hjälp tråden.
Nja det beror ju på vilken modell..Alfredo skrev:
Men partner är och var grunden till de säkerhets grejerna som sitter på alla sågar idag.. Kastskyddet, kedjetappen, skydd för högerhanden..
värmen i handtagen..
avvibreringen..
Ok jag letar snöslunga och hittade en från 80 talet. Men lyckas inte hitta så mycket info om den. Har iofs bara hunnit söka lite hastigt. Vet du hur stor motor den har och vad för effekt?
Har Toro och Ariens samma nummer eller heter dom något annat?
Har Toro och Ariens samma nummer eller heter dom något annat?
Här ett problem som inte behöver lösas, men man kan ju spåna om vad det kan vara.
Köpte min 2a Klippo 2003, den första beg 1986.
Den senare har en egenskap den haft från dag ett, den startar inte varm. Stänger man av den får man vänta 20-30 Min innan den går igång. Annars startar den alltid på första rycket, eller rättare sagt, om man primar 4 ggr. Primar man 3 ggr som det står, får man dra 2 gånger.
Men den startar aldrig varm.
Har fixat en låsning till dödmansgreppet, så man kan släppa klipparen utan att den stannar, så det är egentligen inget problem för mig.
Motormodellen var helt ny det år jag köpte den, med moderniteter som toppventiler !!!
Den gamla med sidventiler startade varm som kall, kanske det är felet



Köpte min 2a Klippo 2003, den första beg 1986.
Den senare har en egenskap den haft från dag ett, den startar inte varm. Stänger man av den får man vänta 20-30 Min innan den går igång. Annars startar den alltid på första rycket, eller rättare sagt, om man primar 4 ggr. Primar man 3 ggr som det står, får man dra 2 gånger.
Men den startar aldrig varm.
Har fixat en låsning till dödmansgreppet, så man kan släppa klipparen utan att den stannar, så det är egentligen inget problem för mig.
Motormodellen var helt ny det år jag köpte den, med moderniteter som toppventiler !!!
Den gamla med sidventiler startade varm som kall, kanske det är felet
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
tändspolen.. vanligt fel på dessa..Isakare skrev:
Här ett problem som inte behöver lösas, men man kan ju spåna om vad det kan vara.
Köpte min 2a Klippo 2003, den första beg 1986.
Den senare har en egenskap den haft från dag ett, den startar inte varm. Stänger man av den får man vänta 20-30 Min innan den går igång. Annars startar den alltid på första rycket, eller rättare sagt, om man primar 4 ggr. Primar man 3 ggr som det står, får man dra 2 gånger.
Men den startar aldrig varm.
Har fixat en låsning till dödmansgreppet, så man kan släppa klipparen utan att den stannar, så det är egentligen inget problem för mig.
Motormodellen var helt ny det år jag köpte den, med moderniteter som toppventiler !!!
Den gamla med sidventiler startade varm som kall, kanske det är felet
[bild]
svårt att säga korrekt.. Då många byter motorerna..N Niq skrev:
Men 826 bör ha 8 hk..
925 hade 9 hk.. 1025 hade 10hk..
toro och ariens har inte samma nr..