151 259 läst ·
2 049 svar
151k läst
2,0k svar
Maskin och hjälp tråden.
Bilfråga
Flyttade raggarbilen och nör jag skulle in i ett garage med ganska hög kant så tog det stopp... av nån anledning så flyttade sig motorn lite och det fanns ett litet veck på ena fläktbladet som så klart gick in i kylaren och gjorde ett minimal hål
Vill inte trixa med snus i kylaren eller andra tätmedel...
Hur löder jag igen hålet?
Har tyvärr ingen bild.
Bilen är en Desoto från -61
Flyttade raggarbilen och nör jag skulle in i ett garage med ganska hög kant så tog det stopp... av nån anledning så flyttade sig motorn lite och det fanns ett litet veck på ena fläktbladet som så klart gick in i kylaren och gjorde ett minimal hål
Har tyvärr ingen bild.
har du tillgång till gas?nino skrev:
Bilfråga
Har tyvärr ingen bild.
silverlod är en bra och lätt sak att löda med..
Hej Maskintok. Vad tror du om denna? Den är nog 40 år gammal och tappar orken när den blir varm. Gubben min tror att det är tändspolen som är slut, men han får inte tag i någon ny. Nu har han köpt en ny röjsåg, men vi undrar om det går att fixa den gamla?
Jajemän.A Annaet skrev:
rs40 var en riktigt trevlig såg.
spöade marknaden från Hva 140r och 244 på sin tid.. storebror rs45 var lite vassare..
spolarna är liten svaghet.. Men lätt att röna ut om det är den det är fel på..
Man kör den varm och när den börjar krångla så kollar man gnistan..
Jag tror mer på membran eller packbox som är väldigt vanligt..
Jag skulle riva ner den och renovera den..
Ska kolla om inte jag har en spole..
hva 244 går inte. då denna är släkt med 2serien motorsågar.. Men 250rx kan vara likvärdig...hva 50 hade en liknande...
provat att lätta på tanklocket?A Annaet skrev:
vanligt med att tankavluftningen blir igensatt och vaccum uppstår i tanken.
så den inte suger bränsle..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
kom ihåg att.. Hva 55 har lika koppling..
Man bara byter ut navet.. Sedan är det bara att gasa vidare... skogsverktyg.se har delarna 199 kr..
Tanklocket har han kollat, det är inte det. Han ska kolla gnistan, men det blir inte idag. Tack för tips och sprängskisser, jag återkommer säkert med följdfrågor. Vi är imponerade av din kunskap och hjälpsamhet, det är inte så vanligt nu för tiden.
@Maskintok är en äkta Vardagshjälte 
Varsågod. kul att kunna hjälpa till.A Annaet skrev: