151 266 läst ·
2 049 svar
151k läst
2,0k svar
Maskin och hjälp tråden.
En Penhammare tyckte att det roligt skulle vara... ringde efter ett kullager men det blev inte bättre... Så såg han sin vän..kulhammaren..fgo skrev:
Eller som jag brukar fråga..
-har ni något roligt på lager?
- nä säger oftast tjejen bakom disken..
-synd trodde ni hade kullager här..
Då får jag alltid ett leende tillbaka...
Allvetare
· Västra götaland
· 10 416 inlägg
Man kan använda lösa kullagerkulor för att knacka ur hål som ska vara i packningen...
ok, skadar inte det kåpan om det är aluminium?Maskintok skrev:
jag brukar fixera packningsarket genom att banka ur några hål med hålpipor och sen drar jag inner och ytterkant med en ”plastspade”. Det ger anvisning nog för att klippa. Men jag får nog prova att knacka med.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 416 inlägg
Går det att köpa packningar är det ju enklast, och det är nog inget man bör göra allt för många gånger... Men när man hittat nån rumänsk moped från 70-talet som ingen hört talas om så blir man ju tvungen...F fsn skrev:
Vilken kåpa?F fsn skrev:
Jag missade något..
Nä jag har inte lyckats ha sönder något med denna metod.. mer än packningen någon gång... Men det är ju lösbart...
alla sätt funkar... Bara resultatet blir bra
De flesta maskinerna före 1995 är det svårt att hitta packningar åt... Och värre blir det..Dan_Johansson skrev:
ingen specifik kåpa, rent generellt. Jag har gjort lite packningar till dotterns moped när jag inte orkar vänta på leverans.Maskintok skrev: