P
Röd Klippo gräsklippare med gul handtag syns på asfalterad yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


denna
 
Maskintok skrev:
[bild]

denna
Den där ser nästan exakt ut som den jag har
 
P
Keiller Keiller skrev:
Den där ser exakt ut som den jag har
Aha en klippo G7. (y)
sådan har jag med :cool:
jag har nog tank till sådan..
Kan ha gasen med..
 
Maskintok skrev:
spolen var vanligt
Och även brytare till koppling och växellådan.
Visst kan man justera spolen mot svänghjulet på nåt vis? Lägga ett papper mellan eller hur det var?
Hur mätte man upp en spole?
 
En gräsklippare och diverse trädgårdsverktyg i ett bilbagage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det är lite som skiljer från din G7.
 
P
en av. klippos bästa klippare..
lätt att skruva med och snäll på att modifiera med nya delar.
 
P
Ja det är en comet efterföljare till G7.
gick fint. (y)
 
P
nino nino skrev:
Visst kan man justera spolen mot svänghjulet på nåt vis? Lägga ett papper mellan eller hur det var?
Hur mätte man upp en spole?
dubbelvikt papper.
2 st skruvar ovanpå spolen.
1/4" brukar det vara.
ohm värdet ska vara högre än 200.
mellan käftarna.

minus på ena sidan och plus på den andra.
multimeter som verktyg.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Maskintok skrev:
dubbelvikt papper.
2 st skruvar ovanpå spolen.
1/4" brukar det vara.
ohm värdet ska vara högre än 200.
mellan käftarna.

minus på ena sidan och plus på den andra.
multimeter som verktyg.
Tack får lite hopp om att få igång på den nu när det finns nån att fråga
 
P
nino nino skrev:
Tack får lite hopp om att få igång på den nu när det finns nån att fråga
Jo varsågod.
Det står en liknande här med...
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
N
Har min vedklyv dött nu eller är det något fel som är lönt att fixa

Den började så här helt plötsligt.
 
P
N Niq skrev:
Har min vedklyv dött nu eller är det något fel som är lönt att fixa
[video]
Den började så här helt plötsligt.
Jo då nog går det att fixa allt.
Men det är lite jobb..
låter som om den fältar.
kan vara en massa smuts som sitter i motorn.
ved hantering är inte det renaste för elmotorer..

plocka ner motorn och tvätta ur..
Här är jag sämre, måste nästan se vad jag ska göra med el motorer.

Bör finnas ett motorskydd.
Det är inte det som. löst ut?
 
Redigerat av moderator:
N
Verkar som hydraulpumpen som sitter monterad på motorn har skurit. Den går bra när jag tagit bort pumpen

Så fort jag sätter lite tryck på hjulet går det väldigt trögt.
Demonterad hydraulpump i två delar på en plastpåse, tecken på slitage och potentiell skada.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så det blir nog att köpa en ny klyv. Lär nog inte hitta några reservdelar till den.
 
P
N Niq skrev:
Verkar som hydraulpumpen som sitter monterad på motorn har skurit. Den går bra när jag tagit bort pumpen

Så fort jag sätter lite tryck på hjulet går det väldigt trögt.
[bild]
Så det blir nog att köpa en ny klyv. Lär nog inte hitta några reservdelar till den.
pump går det väl att köpa.
googlar man på siffrorna eller namn så kan man finna likvärdiga.
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
N
Ska se om jag hittar några siffror. Det är en gammal billig klyv troligen från Kina. Mina erfarenheter av att söka reservdelar till äldre sådana maskiner är att det brukar vara hopplöst att hitta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.